Tips Memilih Pencuci Muka Terbaik 2018 (Terbukti Berkesan)

Percaya atau tidak wanita dan kecantikan memang tak boleh dipisahkan? Jika tak, tak kan lah ramai yang sanggup korbankan muka dengan pakai krim timbang kilo kan. Terpengaruh dengan gambar gambar testimoni dan kata-kata,

"Kulit putih dalam masa seminggu"
"Liang pori mengecil dalam masa tiga hari"

Betul tak? Tambah dengan testimoni bergambar yang mulanya penuh jerawat kemudian licin flawless muka. Tu pun tak tahu founder ni cilok gambar gambar tu dari mana, sebab banyak je kes founder curi gambar produk lain, edit boleh claim guna produk dia pula. Ish tak patut sungguh.


Ok berbalik pada topik asal kakyan tadi, penjagaan kecantikan wajah sangat diambil berat oleh wanita terutamanya mereka yang sudah berkerjaya. Ini kerana mereka lebih banyak berjumpa dengan ramai orang yang memerlukan tahap konfiden yang tinggi untuk berkomunikasi sesama mereka. Sudah tentu perkara pertama yang akan dilihat adalah wajah, jadi amatlah penting untuk mereka memastikan keadaan wajah mereka dalam keadaan yang boleh memberi keyakinan kepada mereka. Ironinya, wanita yang mengalami masalah kulit yang teruk mempunyai tahap konfiden yang sangat rendah.

Setiap wanita bebas untuk memilih set penjagaan muka yang terbaik dan sesuai untuk kulit mereka, tapi haruslah ingat untuk tidak salah memilih produk yang mempunyai racun dan boleh memudaratkan kulit anda. 


Dalam rutin penjagaan wajah, rutin yang paling penting adalah mencuci muka. Ini kerana kulit anda terdedah dengan kotoran-kotoran terutamanya bagi mereka yang berkerja di siang hari. Oleh itu pemilihan pencuci muka yang bagus boleh menghilangkan bakteria dan kotoran pada wajah anda secara total.

Jadi, bagaimana caranya untuk anda memilih pencuci muka yang sesuai untuk muka anda?

1. Kenali Jenis Kulit Wajah Anda

Secara faktanya terdapat 5 jenis kulit manusia, iaitu:

i) Kulit Normal - seimbang dari aspek kelembapan, minyak dan ketahanan kulit.

ii) Kulit Kering - Liang roma sukar untuk dilihat selepas beberapa jam muka dicuci. Elakkan mencuci dengan pencuci muka yang mengandungi alkohol dan minyak.

iii) Kulit Berminyak - Kulit nampak sangat berminyak setelah beberapa jam muka  dicuci. Untuk masalah ni anda kena pilih pencuci muka yang rendah ph untuk memudahkan minyak dibuang.

iv) Kulit Kombinasi - Kulit berminyak di kawasan T dan kering di bahagian lain

v) Kulit Sensitif - Mudah berasa tegang dan gatal-gatal dan mudah mengalami reaksi alahan apabila terkena dengan bahan kimia tertentu. 


2. Cari Pencuci Muka yang Lembut dan Halus

Ramai orang tersilap mencuci muka dengan cara kasar, walhal cara itu adalah salah. Ia antara salah satu sebab menyebabkan kulit muka cepat menua. Jadi cuci muka dengan lembut dan pilihlah pencuci muka yang banyak buih supaya ia akan masuk dalam liang pori dan membersih muka anda dengan lebih berkesan

3. PH tidak tinggi

PH kulit wajah kita adalah di skala 5.5, jadi pilih pencuci muka dalam kala tersebut supaya tidak menjadikan kulit anda tidak terlalu kering akibat asid yang tinggi.


4. Tiada bahan pewangi

Jika anda perasan, terdapat pencuci muka yang mengandungi  bahan pewangi. Anda boleh perasan kewujudan bahan pewangi tersebut apabila kita mencuci muka kita, baunya agak kuat. Ia boleh menyebabkan alahan pada kulit dan menyebabkan kulit menjadi kering. Perlu anda pastikan juga, pencuci muka anda tidak mengandungi bahan bahan beracun seperti berikut:

  • Paraben
  • Imidazolidinyl Urea
  • Quaternium-15
  • Phenoxyethanol Methylchloroisothiazolinone
  • SLS
5. Boleh tahan lama

Antara aspek penting dalam pemilihan pencuci muka adalah ia dapat bertahan lebih lama, sekurang-kurangnya 2 bulan sekali beli. Walaupun nampak harga lebih mahal, tapi jika boleh digunakan dalam tempoh yang lama. Ia sebenarnya lebih jimat!


PENCUCI MUKA YANG TERBAIK UNTUK SEMUA JENIS KULIT 

Youth Luminous Gel Oil Cleanser

  • Membersih dan menyegarkan kulit
  • Lembut dan tidak mengeringkan
  • Berbuih banyak dan halus, berupaya membersihkan kotoran hingga ke lapisan kulit paling dalam.
  • Cleanser 3 dalam 1
  • Tidak mengandungi sabun, PH seimmbang
  • Mempunyai kandungan vitamin yang telah dipatenkan dan polifenol serta alga.
  • Ramuan Utama:
         1) Vital Repair
         2) Muscadine Grape Extract
         3) Ekstrak Alga Hijau





TESTIMONI PENCUCI MUKA YOUTH SKINCARE

#1 TESTIMONI YOUTH SKINCARE

#2 TESTIMONI YOUTH SKINCARE

#3 TESTIMONI YOUTH SKINCARE

#4 TESTIMONI YOUTH SKINCARE

#5 TESTIMONI YOUTH SKINCARE



Promosi untuk bulan ni masih Youth Skincare  yang best ni. Yang best promosi bulan Ogos ni, anda akan dapat percuma Youth Facial Cleanse & Firm Device untuk pembelian Renew and Maintain Set or Intensive Treatment and Repair Set. 

Dahlah Youth ni best! Ada berus muka ni bertambah-tambah glowing lah muka anda!

Jom baca kelebihan info Youth di bawah ni:

Youth Produk Skincare Shaklee yang Berkesan dan Selamat


Skincare Terbaik Bagi Wanita yang Berumur 20-30-an

Jadi tunggu apa lagi? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.

Klik ikon di bawah ni untuk order
👇👇👇





KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment