Info Fibroid dan Cara Rawati Penyakit Fibroid dengan Semulajadi

APA ITU FIBROID?

Selalu kita dengar tentang penyakit fibroid ni, tapi ada yang lebih memilih untuk tidak mengambil tahu sebab? 'non of my bussines'. Tapi mula terhegeh hegeh mencari fakta dan punca apabila disahkan terkena penyakit tersebut. Anda jenis golongan yang rajin mengambil tahu atau golongan yang kat atas ni?

Ok jom ambil tahu. 

Fibroid adalah boleh dikatakan sebagai sejenis ketumbuhan daging yang sebenarnya berasal dari otot rahim(myometrium) dan ia merupakan sejenis ketumbuhan yang SERING MELANDA WANITA tapi ianya BUKANLAH KANSER. Kebanyakan wanita mempunyai mendapat penyakit fibroid apabila umur mula meningkat ke fasa 40-an. Kajian  mendapati 30 peratus wanita berumur 40-an ada penyakit fibroid, dan kebanyakan dari mereka tidak menyedari ia sudah berada di dalam rahim.

Biasanya cara untuk pulih dengan fibroid adalah dengan memilih untuk melakukan pembedahan, kerana penyakit ini akan menjejaskan kualiti hidup seseorang kerana akan tidak berupaya untuk melakukan kerja-kerja lain.

KESAN MENGHIDAPI PENYAKIT FIBROID

1) HAID TERGANGGU

Apabila seorang wanita mengalami penyakit fibroid ini, ia akan menyebabkan pendarahan yang berpanjangan, keadaan ini boleh menyebabkan seseorang berisiko untuk kekurangan darah. Selalunya, darah akibat dari fibroid ini terlalu banyak dan keluar secara berketul ketul. Sebaiknya jika perkara ini terjadi, anda perlu melakukan pemeriksaan dengan doktor dengan segera

2) MASALAH KETIDAKSUBURAN

Fibroid juga boleh menjadi punca kepada masalah ketidaksuburan, tapi tidak semestinya ia menghalang anda untuk mengandung. Jika anda mengandung, kesan lain yang mungkin akan terjadi  adalah:

  • Ketumbuhan tersebut boleh mengakibatkan keguguran
  • Kelahiran pre-matured akibat gangguan pada rahim
  • Masalah kedudukan bayi yang tidak normal
  • Mengalami kesakitan terlampau kerana fibroid akan menjadi tegang dan tertekan.
3) TEKANAN PADA PUNDI KENCING

Kedudukan pundi kencing yang terletak berdekatan dengan rahim akan menyebabkan penghidap mengalami masalah kerap rasa ingin membuang air kecil dan adakalanya tidak dapat mengawal air kencing dari keluar apabila batuk atau bersin.

4) KEKENDURAN RAHIM(Prolaps)

Fibroid juga boleh menyebabkan rahim wanita menjadi kendur, apabila wanita mengandung mengalami prolaps ini. Mereka terpaksa dibantu dengan alat 'forceps' atau 'vacuum' sewaktu proses kelahiran anak.


VIVIX MEMBANTU IKHTIAR PULIH PENYAKIT FIBROID

Kenapa VIVIX sangat di suggestkan untuk mereka yang mengalami masalah Fibroid? Ini kerana ramai yang telah pulih dan sihat dengan mengambil Vivix sebagai ikhtiar. Daripada 13 cm ke 6 cm, dan alhamdulillah ada juga yang terus kecut.

Bagaimana Vivix bertindak dalam menyembuhkan Fibroid?

Vivix bertindak dengan cara membantu sihatkan dan memperbaiki sel yang dah rosak akibat ketumbuhan fibroid ini, Badan kita mempunyai 11 sistem yang perlu beroperasi dengan baik bagi menjamin tubuh badan yang sihat. Kesemua sistem tersebut terbentuk daripada sel, kemudian daripada sel menjadi tisu, tisu menjadi organ, organ menjadi sistem. Jadi punca utama untuk memastikan sistem badan kita berfungsi dengan baik adalah dengan MEMBINA SEL YANG SIHAT.


Salah satu sistem dalam badan kita adalah SISTEM PERANAKAN, sel untuk sistem peranakan ini perlulah sihat bagi menjamin sistem yang baik dan sihat, VIVIX dapat membantu baiki dan sihatkan sel, ianya sekaligus dapat membantu mengecutkan fibroid dan menghasilkan sistem peranakan yang sihat.

TESTIMONI VIVIX RAWATI FIBROID








Tahukah anda, bulan Ogos 2018 ni. Shaklee menawarkan promosi bagi Vivix Shaklee tau. Dengan pembelian 2 botol, anda berpeluang mendapat diskaun sebanyak 5%! dann dengan pembelian 6 botol, anda akan dapat 1 botol percuma! Kalau berminat boleh tekan icon di bawah ni. Kakyan akan terus beri penerangan kepada anda.






KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment