Pengalaman Tulang Patah Sembuh dengan Segera

Masalah tulang patah biasa berlaku di kalangan manusia, terutamanya lelaki. Kerap terdedah dengan risiko tulang patah kerana nature berkerja dan aktiviti luar, seperti bermain bola, futsal.

Terdapat empat  peringkat untuk penyembuhan tulang iaitu:

  1. Inflamasi dan pembekuan darah (72 jam pertama)
  2. Pembentukan tulang lembut (2 hari ke 2 minggu)
  3. Pembentukan tulang keras (2-6 minggu)
  4. Union (Sembuh sepenuhnya) 3-6 bulan
Tulang boleh sembuh dengan sendiri, cumanya mengambil masa yang lama. Selain itu, perkara yang perlu diambil perhatian adalah saluran darah. Saluran darah perlu aktif dan lancar di bahagian tulang yang retak ataupun patah untuk memastikan segala nutrisi yang diambil dapat bertindak dengan lebih cepat bagi proses pemulihan di bahagian tersebut. 



Jom kakyan kongsikan testimoni pesakit yang mengalami masalah patah tulang dan dapat sembuh dengan segera.


SEBELUM NI ANTI SUPLEMEN

Assalamuaikum, saya Muhammad Faiz bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan #ShakleeEffect saya kepada semua. Sebenarnya saya sebelum ni anti-suplemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari suplemen ni. Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya

Kisah saya, saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Masa tu saya menunggang motorsikal. Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang terlajak jalan laluan saya. Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas tapak kaki saya. 

DOKTOR TAK PASTI BILA BOLEH SEMBUH

Menurut doktor tulang belakang yang patah tu tulang nombor dua. Doktor cakap akan mengambil masa untuk sembuh dan baik dengan sendiri sebab usia saya yang masih muda. Tapi ambil masa tu berapa lama? Doktor pun tak dapat pastikan dan saya pula takkan nak tunggu je tanpa apa-apa usaha.

Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring je atas katil tanpa usaha apa-apa. Doktor hanya bagi ubat tahan sakit, mustahil boleh sembuh dengan ubat tu je. Jadi, saya meminta cadangan suplemen yang boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni melalui akak saya, yang kebetulan Pengedar Shaklee.

TULANG BERCANTUM SELEPAS SEBULAN AMALKAN SET SHAKLEE

Jadi, kakak saya cadangkan ESP, Zinc, Ostematrix dan AJHT. Alhamdulillah setelah mengamalkan suplemen tersebut secara konsisten selama sebulan, tulang patah yang saya alami sudah bercantum semula! Dengan izinNya, alhamdulillah..menakjubkan!

Doktor pun berkali-kali tengok XRAY, macam tak percaya. Siap tanya dah berapa lama accident, sehinggakan doktor pun panggil doktor senior untuk mengesahkannya. Jadi balutan simen di kaki terus dibuka, doktor menyuruh saya menggunakan tongkat kerana tulang baru bercantum dan tak mahu beri tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya.

Doktor masih minta untuk teruskan pakai bengkung keras untuk tampung tulang belakang sya selama 6 bulan untuk memastikan tulang tersebut betul-betul kukuh sebab ia melibatkan tulang belakang, takut menekan saraf yang akan beri effect yang buruk pada badan saya nanti.


TARGET 6 BULAN, TAPI 3 BULAN DAH BOLEH BUKA BENGKUNG

Bulan ke tiga iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor, doktor kata bengkung keras tu dah boleh buka. Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam masa setahun ni saya tak dibenarkan untuk angkat benda-benda berat dan juga menunggang motor.

Syukur alhamdulillah, gembira tak terkata. Saya dah boleh bergerak bebas tanpa perlu rasa seperti 'Iron Man' lagi! Saya juga tak perlu jumpa dengan doktor lagi dan hanya diberikan 'open appointment' sekiranya terjadi apa-apa seperti sakit sahaja.

Alhamdulillah sekarang saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan ESP sahaja. Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat.

Syukur alhamdulillah, Terima Kasih




Anda mengalami masalah tulang patah? Mungkin ini masanya untuk anda buat perubahan, supaya boleh kembali beraktiviti seperti dahulu. Jom klik icon di bawah ni, jika anda berminat. 

                                       





                                                           KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar


Instagram :shakleebykakyan



0 comments:

Post a Comment