Produk Shaklee Halal ke? (Terbaru 2018)

Soalan yang selalu kerap Pengedar Shaklee ni dapat adalah, 

"Halal ke produk Shaklee ni? bukan produk Malaysia kan?"

Eh, makanan halal bukan ada dekat Malaysia je tau. Kesian muslim yang ada kat negara lain tau kalau ada kat Malaysia je. Alhamdulillah umat islam zaman sekarang sangat-sangat pentingkan status halal sesuatu produk sebelum mengambilnya.

STATUS HALAL SIJIL SHAKLEE

Jadi demi memuaskan hati rakyat jelata yang bertanya tentang status halal produk Shaklee, kakyan dengan berbesar hati menepek Sijil halal yang telah dikeluarkan oleh ISA iaitu badan halal antarabangsa yang telah diiktiraf JAKIM. Apa yang kakyan impress dengan produk Shaklee ni sebab ia sangat menjaga kualiti dan status halalnya, maka mereka memperbaharui sijil halal ni pada setiap tahun.




"SIJIL HALAL BUKAN DARI JAKIM, BOLEH PERCAYA KE?"

Shaklee disahkan halal oleh ISA, ISA ni adalah badan pensijilan halal yang diiktiraf oleh JAKIM. Sebab kenapa JAKIM sendiri tak keluarkan status halal untuk Shaklee adalah kerana Shaklee dibuat dan dikilangkan di USA, jadi prosedur yang mudah adalah badan pensijilan halal di sana yang membuat pemeriksaan berkala dari segi kebersihan, status halal setiap bahan mentah yang digunakan untuk menghasilkan produk Shaklee.



JAKIM ini sah di Malaysia, kuasa JAKIM pun terhad hanya dalam Malaysia sahaja, sebab itulah JAKIM mempunyai join venture  dengan badan halal luar negara yang disahkan status halalnya.


Ok dah percaya Shaklee ada sijil halal? Nak cuba produk Shaklee? Sekiranya anda berminat boleh dapatkan vitamin semulajdi Shaklee ni daripada kakyan, KLIK IKON DI BAWAH NI.






KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment