Detox Perlu ke Untuk Badan Kita?

DETOX! DETOX! DETOX!


Selalu tak lalu dekat timeline socmed anda, ada detox guna air lemon lah, air serai lah, air herba lah. Perasan tak?

Apa sebenarnya detox ni? kenapa detox je dikaitkan dengan kurus? Dan betul ke detox ni boleh bantu anda kurus?


APA ITU DETOX?


Detox adalah suatu proses untuk membuang toksin daripada tubuh badan kita. Tubuh kita ni Allah cipta hebat sehinggakan ada  mekanisma tersendiri untuk mempertahankan diri sendiri, merawat diri sendiri, menyingkirkan toksin , meneutralkan radikal bebas dan sebagainya. Ia mampu berkerja sendiri tanpa bantuan makanan tambahan ataupun suplemen.

PERLU KE DETOX?


Tapi disebabkan kita hidup pada zaman sekarang yang terlalu banyak terdedah dengan pencemaran, sama ada di sekeliling kita mahupun pada makanan. Kewujudan radikal bebas menyebabkan tubuh kita jadi tak larat untuk atasi toksin yang terdapat dalam tubuh badan kita.

Dan yang paling penting, gaya pemakanan kita harini banyak yang tak seimbang, makanan segera, makanan yang diproses contohnya tidak dapat membekalkan nutrien yang sepatutnya untuk keperluan badan.

Dengan cara detox ia boleh menukar habit pemakanan kita daripada  makan makanan merapu tapi kenyang kepada makan makanan yang bernutrisi tinggi.

KEBAIKAN DETOX

  • Menurunkan berat badan
  • Mengawal selera makan
  • Mencantikkan kulit
  • Menjadikan pemikiran lebih fokus
  • Membantu melambatkan proses penuaan
  • Menjadikan tubuh lebih sihat
DETOX CARA SHAKLEE

Tahukah anda? Shaklee sendiri telah merangka satu program untuk bantu mereka yang ini memulakan langkah untuk menurunkan berat badan dengan sihat dan konsisten. Program detox ni anda memang tak patut lepaskan tau. Nak tau kenapa? Jom baca:

Program Detox Shaklee Bersifat menyeluruh.

Bestnya program detox Shaklee, bukan hanya menekankan tentang pemakanan semata-mata, atau pengambilan air detox semata-mata. Tapi program ini mementingkan 3 aspek ' Nutrisi, Pemakanan & Senaman.

Nutrisi :  

  • Pengambilan supplemen yang membantu organ untuk didetox dengan lebih efisian.
  • Untuk mendapat kesan yang lebih bagus, anda memerlukan suplemen yang berfungsi untuk membantu organ anda bekerja.
Makanan :
  • Dalam program detox Shaklee, plan pemakanan telah disediakan untuk 7 hari. Tujuan plan pemakanan ini adalah untuk membantu anda menukarkan makanan yang tidak sihat kepada yang lebih sihat.
Senaman : 
  • Setelah mendapat nutrisi yang bagus untuk organ, dan pemakanan yang sihat. Penting untuk anda mengamalkan gaya hidup sihat. Ia tak memerlukan anda untuk habiskan larian half marathon, cukup anda bersenam selama 15 minit sehari.
Set Detox Shaklee

1. Alfafa Complex


Alfafa merupakan herba yang kaya dengan pelbagai nutrisi yang boleh membantu proses detox hari, darah dan usus. Ia merupakan tumbuhan yang beralkali tinggi yang membantu menyingkirkan lemak dan kolestrol, ia juga dapat membantu masalah penghadaman.


2. Herblax




Gabungan 9 serba semulajadi; Antaranya daun Alfafa dan daun Senna. Kandungan ini membantu untuk membersihkan usus dari najis lama yang tertinggal dan membantu pergerakan semulajadi usus & melegakan sembelit.

3. DTX Complex




Campuran 6 herba yang terkenal untuk kesihatan hati, ia dapat membantu mengekalkan aliran hempedu, membina semula sel-sel hati, meningkatkan penghasilan enzim untuk proses detox hari, melindungi hari dari toksin dan merawat masalah hati.

4. Vivix


Ramuan lazat yang kaya dengan polifenol, iaitu sejenis phytokimia berasaskan dari tumbuhan yang membantu menjaga kepentingan sel anda. Vivix dihasilkan dari campuran botanic Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak ungu. Campuran proprietari kami adalah berasaskan anggur muscadine menggunakan proses ekstrak yang berpaten.

Set Detox Shaklee ini pasti dapat membantu organ-organ detoks anda melakukan proses detoks dengan lebih baik, ia sekaligus memudahkan proses penurunan berat badan.


TESTIMONI 
. 








 Jadi tunggu apa lagi? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.





KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment