Ikhtiar Sembuh Kanser Prostat dengan Vitamin Semulajadi

Prostat adalah kelenjar exocrine yang terletak di bawah pundi kencing dan di hadapan rektum. Ia menghasilkan rembesan prostat yang akan berakhir di luar prostat dalam sistem pembiakan lelaki. Rembesan itu adalah cecair yang beralkali yang berfungsi melindungi dan menyediakan bekalan untuk sperma. 



Mutasipada genetik yang mengawal pembahagian sel berlaku menyebabkan sel membahagi secara tidak terkawal. 95% daripada kanser prostat adalah jenis Adenocarcinoma. Pembahagian yang tidak terkawal ini akan menyebabkan kanser membesar dan boleh merebak ke bahagian badan lain.

Kanser ini mudah untuk merebak selalunya ke bahagian tulang tanpa melibatkan kalenjar limfa. Ia juga membesar dan merebak ke kawasan sekeliling prostat. Apabila ia terlalu besar, ia akan menyebabkan saluran air kencing tertutup sekaligus menyukarkan ketika hendak buang air kecil.


Penyebab Kanser Prostat

Penyebab utama kanser prostat masih tidak diketahui namun ada beberapa faktor yang mungkin meningkatkan risiko kanser prostat tu semakin parah:

1. Faktor Umur : Risiko untuk anda menghidapi penyakit ini adalah seiring dengan usia. Semakin tinggi usia anda, semakin berisiko untuk anda menghidapi penyakit kanser prostat ni. Lebih dari 80% pesakit kanser prostat berlaku pada lelaki yang berusia lebih daripada 65 tahun.

2. Faktor Keturunan:  Seorang lelaki lebih berisiko untuk mendapat kanser prostat jika sejarah dalam keluarganya ada yang menghidapi penyakit ini.

3. Masalah Hormon : Paras hormon testosteron yang tinggi di dalam tubuh dikatakan boleh mempercepatkan pembentukan kanser prostat.

Tanda-tanda Kanser Prostat

Terdapat beberapa tanda kanser prostat, kanser prostat susah untuk dikenal pasti sehinggalah ia menjadi besar ataupun ia sudah merebak ke tempat lain:

  • Kencing tidak lawas
  • Kencing dengan kerap
  • Kencing Berdarah
  • Sakit ketika membuang air kecil
  • Tidak boleh buang air kecil langsung
  • Kurang Berat Badan
  • Sakit belakang.
Hasil Kajian Resveratol dan Kanser Prostat

1)Kajian membuktikan Resveratol boleh merencatkan kanser prostat dimana ia boleh menyekat kejadian kanser pada peringkat awal dan menghalangnya menjadi lebih teruk.

2) Selain itu, Resveratol terbukti mampu menurunkan risiko penyakit jantung, kanser, diabetes dan penyakit neurodegeneratif. Resveratol bersifat antioksidan dan anti inflamasi disamping aktiviti biologinya yang boleh mengawal gene (DNA)

3) Pengambilan Resveratrol menunjukkan penurunan sebanyak 43% dalam cell proliferation(proses pertumbuhan sel kanser)

4) Walaupun Resveratol tidak boleh memusnahkan sel kanser prostat 100%, tapi ia mampu melambatkan atau menghentikan perkembangan sel kanser prostat akan meningkatkan kualiti hidup  pesakit dan memanjangkan jangka hayat pesakit.






Testimoni Vivix Atasi Kanser Prostat















Tahukah anda, bulan Ogos 2018 ni. Shaklee menawarkan promosi bagi Vivix Shaklee tau. Dengan pembelian 2 botol, anda berpeluang mendapat diskaun sebanyak 5%! dann dengan pembelian 6 botol, anda akan dapat 1 botol percuma! Kalau berminat boleh tekan icon di bawah ni. Kakyan akan terus beri penerangan kepada anda.






KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan


0 comments:

Post a Comment