Tips Luka Caesarean Sembuh Dengan Pantas. (Berkesan!)




Ramai orang menggelarkan mereka yang  lahir melalui caesarean ni " Lahir ikut Tingkap". Ye lah sebab tak lalu ikut bawah kan. Walaupun ada mulut mulut yang tak berapa nak beli insuran dok cakap, orang yang bersalin secara pembedahan ni tak dapat pahalaa sebab tak rasa sakitnya meneran. Uisshhh choi mulut mulut yang kata gitu! Walaupun tak rasa sakit meneran, still mommies ni rasa sakit contraction  tu. Cuma mungkin ada beberapa sebab yang doktor sarankan untuk melahirkan anak secara pembedahan.


Walaupun mommies yang melahirkan anak secara pembedahan ni tidak merasakan sakit meneran baby,  tapi mereka alami dugaan lebih lagi  untuk menjaga luka akibat pembedahan itu. Mereka lebih sukar untuk berpantang kerana  perlu menjaga luka pada perut berlapis-lapis yang dibelah, sudah tentu tempoh masa berpantang lebih lama dari mereka yang bersalin secara normal kan?


PUNCA KELAHIRAN SECARA PEMBEDAHAN

1. Ibu tidak mampu melahirkan anak secara normal. Selalunya hal ini berlaku kerana proses bersalin terlalu lambat atau terhenti terus. Punca berlakunya masalah ini adalah kerana kontraksi uterus tidak berlaku dengan baik, dan tidak mampu mengembangkan bahagian serviks.

2.Jantung bayi tidak normal. Selalunya doktor akan buat pemeriksaan jantung bayi sebelum memulakan pembedahan, jika jantung bayi tidak cantik degupannya ini bermakan bayi tidak menerima bekalan oksigen yang mencukupi. Jadi ibu terpaksa mengalami pembedahan untuk mengelakkan bayi lemas dalam kandungan.

3. Ibu mengalami masalah kesihatan yang agak kronik seperti diabetes, sakit jantung, ataupun tekanan darah tinggi. Selalunya untuk kes-kes seperti ini, si ibu sudah tahu terlebih dahulu mereka akan melahirkan secara pembedahan semasa pemeriksaan bulanan di klinik.

4. Bayi dalam kandungan berada dalam kedudukan songsang. Untuk kes ini, semasa pemeriksaan setiap bulan, doktor akan scan bayi dalam kandungan dan dapat detect  jika bayi berada dalam kedudukan yang tidak normal. Mereka akan nasihatkan beberapa urutan untuk mengembalikan mereka ke kedudukan yang normal. Namun jika pada hari due  masih tidak kembali ke posisi normal, ia sangat berisiko jika ingin melahirkan secara normal, jalan terbaik adalah dengan melakukan pembedahan.

5. Tali pusat terlilit pada leher atau badan bayi. 

Bersalin secara pembedahan sangat memerlukan penjagaan rapi, bertambah takut mommies ni apabila terkena sembelit semasa dalam pantang. Takut nanti salah teran boleh terbuka balik jahitan. Oh menakutkan bukan?

Antara cara untuk menyembuhkan luka caeserean mommies ni adalah dengan mengambil satu sirap merah dari Shaklee. Sirap ini adalah Vivix Shaklee, Vivix ni merupakan antioksidan tinggi yang terbukti dapat membaikpulih sel-sel badan dengan cepat dan memberikan tenaga kepada sel.  

TESTIMONI VIVIX SEMBUHKAN LUKA CAESEREAN DENGAN CEPAT




#Testimoni 1


#Testimoni 2



#Testimoni 3



#Testimoni 4




#Testimoni 5



Bagaimana Cara Nak Order Vivix?


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan sebotol Vivix hari ni, boleh terus buat pembelian Vivix Secara Online di sini(KLIK). Harga biasa sebotol Vivix ialah RM475 sahaja. Tapi spesial promosi bulan ni  harga 2 botol VIVIX dapat diskaun sehingga ke RM760 sahaja daripada harga asal RM950! 

Bukan saja dapat harga paling jimat, namun anda juga akan dapat:
1.FREE MEMBERSHIP seumur hidup
2. FREE POSTAGE keseluruh Malaysia
3. CASHBACK bonus pada bulan depan.

Memang jimat berganda ganda lah! Jom jom whatsapp kakyan sekarang, kakyan bagitahu macam mana caranya untuk dapatkan diskaun ni, jom? Boleh terus klik icon kat bawah ni. Kakyan guide dan bantu anda ye. 


KakYan (1268629)

Pengedar Shaklee, Bakri Muar

Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment