Luka Diabetes Sembuh Dengan Vitamin Semulajadi

"Kak, ada jual Vivix ya? saya nak ambil vivix ni lah untuk ayah yang nak pergi haji tahun ni, luka kencing manis besar, nak bagi elok sebelum berangkat"


Kelam kabut si anak whatsapp kakyan sebulan sebelum ayahnya naik haji. Siapa tak gelisah kan bila dapat berita gembira ayah dapat menunaikan fardu haji, tapi ada luka diabetes yang besar pula. Takut tak lepas masa buat medical check up pula nanti.




Bagaimana Luka Diabetes Terjadi

Normalnya apabila tahap gula dalam darah tinggi atay turun naik secara tidak teratur, kulit yang biasanya cepat sembuh, mungkin tidak dapat pulih secara total  disebabkan saraf yang telah rosak. Kecederaan yang ringan pada mulanya boleh jadi permulaan terjadinya luka diabetes.

Biasanya luka diabetes terjadi di bahagian kaki. Ini disebabkan pesakit diabetes mempunyai kurang deria rasa disebabkan masalah saraf. Ini bermakna saraf yang biasanya bawa deria kesakitan kepada otak dari kaki sudah tidak berfungsi dengan baik, dan apabila tidak rasa sakit, ia menyebabkan bermulanya luka diabetes.

Selain itu, sistem imun pada tubuh pesakit diabetes juga sangat rendah. Ini menyebabkan pesakit diabetes sangat susah atau mengambil masa yang lama untuk sembuh.

Faktor-faktor menjadi punca untuk luka diabetes


  • Peredaran darah yang lemah
  • Diabetes yang tidak terkawal
  • Tidak memakai kasut yang lebih selamat dan selesa
  • Selalu berjalan berkaki ayam
  • Merokok, tidak bersenam, berat badan berlebihan, mempunyai kolesterol yang tinggi 
Sekiranya luka diabetes itu tidak dirawat dengan segera, ia boleh menyebabkan kaki dipotong kerana sel di sekitar kaki tersebut telah mati. Cara untuk mengelakkan sel sel di sekitar luka itu mati, doktor akan cadangkan untuk potong kaki.


Bagaimana Vivix Shaklee Bantu Sembuhkan Luka Diabetes?

1. Memperlahankan atau mengurangkan sindrom resistansi insulin (Sindrom Metabolik)

Vivix kaya dengan antioksidan yang berupaya untuk membantu dan memperbaiki sel yang rosak. Pengambilan Vivix secara berterusan memberi manfaat untuk mengurangkan risiko berlakunya kerosakan sel sekaligus mengelak untuk terjadinya nanah dan mengelak luka daripada lambat sembuh.

2. Mengawal kepekatan glukosa dalam darah

Kandungan Vivix  yang kaya dengan polifenol melambatkan pencernaan  dan penyerapan karbohidrat dalam darah juga mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi.

3. Mengaktifkan enzim SIRT1

Enzim SIRT1 bertanggungjawab merembeskan hormon insulin bagi mengawal kandungan gula dalam darah. Kecekapan hormon insulin dalam menjalankan fungsinya dapat mengelakkan penyakit kencing manis dan komplikasinya

4. Menggalakkan Penyembuhan Luka dengan Cepat

Vivix mengandungi Polifenol Anthocyanis yang dapat membantu menyembuhkan luka dengan segera. Diabetes menyebabkan imuniti tubuh badan berada pada tahap yang rendah dan tindakan Leukosit Polymorphonucleur menjadi kurang cekap. Sel-sel ini yang bertanggungjawab untuk memusnahkan agen asing di dalam tubuh badan kita. Sel-sel yang sepatutnya membantu penyembuhan luka-luka gagal berfungsi lalu menyebabkan pesakit terpaksa membuat pilihan supaya anggota badan dipotong

Testimoni Vivix Sembuhkan Luka Diabetes

 #1 TESTIMONI LUKA DIABETES SEMBUH DENGAN VIVIX

  #2 TESTIMONI ISI LUKA TUMBUH CANTIK DENGAN VIVIX

  #3 TESTIMONI LUKA DIABETES SEMBUH DENGAN VIVIX

  #4 TESTIMONI 7 TAHUN PENDERITAAN BERUBAH DENGAN VIVIX

  #5 TESTIMONI LUKA DIABETES SEMBUH DENGAN VIVIX


 #6 TESTIMONI LUKA DIABETES SEMBUH DENGAN VIVIX



Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan sebotol Vivix hari ni, boleh terus buat pembelian Vivix Secara Online di sini(KLIK). Harga biasa sebotol Vivix ialah RM475 sahaja. Tapi spesial promosi bulan ni  harga 2 botol VIVIX dapat diskaun sehingga ke RM760 sahaja daripada harga asal RM950!

Bukan saja dapat harga paling jimat, namun anda juga akan dapat:
1.FREE MEMBERSHIP seumur hidup
2. FREE POSTAGE keseluruh Malaysia
3. CASHBACK bonus pada bulan depan.

Memang jimat berganda ganda lah! Jom jom whatsapp kakyan sekarang, kakyan bagitahu macam mana caranya untuk dapatkan diskaun ni jom? Boleh terus klik icon kat bawah ni. Kakyan guide dan bantu anda ye. 
KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment