Batu Karang Terkeluar Sendiri tanpa Perlu Pembedahan

Pasti anda biasa dengar tentang penyakit batu karang kan? Antara mitos yang selalu kita dengar daripada orang-orang dulu.

"Jangan tahan kencing, nanti kena sakit batu karang"

Beria lah pergi tandas kalau teringat ayat tu. Punyalah takut kalau kena batu karang tu. Tapi tahukah anda, penyakit batu karang ni selalunya banyak berlaku kepada orang lelaki sahaja?

Ubat batu karang yang paling berkesan setakat ni sukar untuk ditemui. Sebab itu, penting untuk anda tahu tanda-tanda anda menghidapi penyakit batu karang ni, dan mereka yang pernah menghidapi penyakit ini tak mustahil untuk mereka kena semula.

Bagaimana Penyakit Batu Karang ini Berlaku?

Batu karang ni merujuk pada sejenis batu yang terbentuk dalam saluran kencing manusia, iaitu daripada buah pinggang hingga lah ke pundi kencing. 



Secara umumnya penyakit ini dikenali sebagai "urolithiasis" iaitu terdapat batu did alam saluran kencing. Ia bukan sahaja menyebabkan rasa sakit yang teramat tetapi juga boleh menyebabkan kerosakan atau kegagalan pada buah pinggang penghidap penyakit ini.

Lebih kritikal, ia juga  boleh menyebabkan jangkitan kuman yang akan menyebabkan berlakunya nanah di dalam buah pinggang. Kesan daripada nanah ini boleh membawa pada kematian!

Punca terjadinya Penyakit Batu Karang

Banyak punca yang dapat dikesan terjadinya batu karang ni. Antaranya:

1. Kurang Minum Air: Perasan tak, kalau anda kurang minum air pada satu hari tu, air kencing anda akan menjadi kuning pekat. Haa, air kencing yang pekat ni akan menggalakkan pembentukan kristal dalam saluran air kencing yang akhirnya menjadi batu. 

2. Umur :  Kebanyakan mereka yang menghidapi penyakit ini kes paling tinggi di kalangan umur 20 hingga 70 tahun

3. Penyakit Metabolik :  Mempunyai penyakit metabolik yang lain sebagai contoh penyakit Hyperparathyroidism (Kelenjar yang terlibat dalam metabolisme kalsium terlebih aktif). Hyperthyroidism ( Kelenjar thyroid terlebih aktif menyebabkan pengeluaran mineral daripada tulang dan pengumpulan kalsium).

4. Kesan Sampingan Ubat : Pengambilan ubat yang mengakibatkan pengeluaran air kencing menjadi semakin pekat.

5. Pemakanan : Makanan yang tinggi protein purin seperti hati, jantung, limpa, daging merah dan makanan laut yang bercengkerang.


Tanda-tanda menghidapi Batu Karang


  • Sakit belakang badan
  • Air kencing menjadi kotor
  • Sakit ketika buang air kecil
  • Kencing berdarah
Tips Mencegah dan Merawat Batu Karang



  • Minum air sekurang-kurangnya 1.5 liter air sehari
  • Kurangkan makanan yang tinggi asid urik 
  • Ambil supplemen untuk menghalang dan mendorong daripada terbentuknya batu karang seperti Vivix Shaklee
Testimoni Vivix Shaklee dan Batu Karang

#1 TESTIMONI BATU KARANG TERKELUAR SELEPAS AMBIL VIVIX 

#2 TESTIMONI BATU KARANG KELUAR DENGAN BANTUAN VIVIX

#3 TESTIMONI  BATU KARANG SEMBUH MINUM VIVIX

#4 TESTIMONI SEMBUH BATU KARANG IKHTIAR VIVIX

#5 TESTIMONI DUA KALI BATU KARANG KELUAR SELEPAS KONSISTEN VIVIX

#6 TESTIMONI TAK JADI OPERATE KERNA VIVIX

Bagaimana Cara Nak Order Vivix?

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan sebotol Vivix hari ni, boleh terus buat pembelian Vivix Secara Online di sini(KLIK)Harga biasansebotol Vivix ialah RM475 sahajaTapi bulan ni, harga 2 botol VIVIX dapat diskaun sehingga ke RM684 sahaja daripada harga asal RM950! 

Memang jimat berganda ganda lah! Jom jom whatsapp kakyan sekarang, kakyan bagitahu macam mana caranya untuk dapatkan diskaun ni, jom? Boleh terus klik icon kat bawah ni. Kakyan guide dan bantu anda ye. 




KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment