Tips Penjagaan Muka Bagi Remaja

Normal bagi mereka yang menginjak ke usia 20-an mula mengalami perubahan hormon dalam badan mereka. Perubahan itu kadang kala terzahir pada kulit wajah yang mula timbul 'Mr. J' yang mencacatkan wajah yang dulunya flawless. Rasa segan untuk berdepan dengan kawan-kawan kan? Hilang confident jadinya.

Tips Penjagaan Kulit Remaja

Sebenarnya penjagaan kulit bagi remaja berbanding mereka yang sudah meningkat dewasa jauh lebih mudah. Hal ini kerana kulit remaja masih muda dan tidak memerlukan rawatan kulit yang keterlaluan. Artikel kali ni, kakyan nak kongsikan tentang tips untuk anda yang masih remaja untuk mengekalkan keanjalan kulit anda. 

#1 Menjaga Kebersihan Kulit

Perkara pertama yang perlu diambil kira yang paling penting adalah menjaga kebersihannya. Jadual aktiviti remaja yang padat menyebabkan kulit wajah lebih mudah terdedah dengan debu, kotoran dan juga peluh.

Jadi, amatlah penting bagi remaja untuk pastikan kulit wajah dicuci dengan bersih setiap hari, sekurang-kurangnya dua kali sehari. Ini kerana jerawat akan muncul jika kulit wajah yang tidak dicuci dengan bersih dan mempunyai liang pori yang tersumbat dan berminyak.

#2 Gunakan Sunblock atau Sunscreen

Jadual padat para remaja terutamanya dalam aktiviti olahraga dan aktivit-aktivit luar lain sangat bagus untuk kesihatan badan. Namun, perkara yang perlu  diambil kira juga semestinya kulit wajah, kerana jika terlampau kerap terkena sinaran matahari boleh  menyebabkan kulit menjadi kusam ataupun terkena sunburn.


Untuk mengelakkan perkara itu terjadi, anda dinasihatkan untuk menggunakan sunblock ataupun sunscreen sebagai krim pelindung dari sinar matahari apabila berada di tempat yang terdedah dengan cahaya matahari.

Pastikan krim sunblock anda itu mempunyai kandungan SPF yang tinggi supaya krim tersebut dapat melindungi kulit dengan lebih lama

#3 Mengambil Air Kosong yang Secukupnya

Tahukah anda, pengambilan air kosong yang paling bagus adalah dengan mengambil 8 gelas air setiap hari. Air kosong sangat penting dalam pertumbuhan mereka yang masih remaja. Air putih membantu melancarkan sistem di dalam tubuh badan anda, termasuk metabolisme tubuh.

Pengambilan air kosong yang mencukupi boleh menjadikan kulit anda lebih lembap dan tegang.

#4 Gunakan Masker Wajah.

Masker wajah mempunyai kandungan vitamin yang sangat baik untuk kulit anda. Ia mampu untuk merawat kulit anda yang masih remaja. Masker wajah tidak semestinya perlu dibeli daripada farmasi mahupun drugstore. Anda boleh membuat sendiri masker dengan hanya menggunakan bahan dari dapur rumah anda sahaja. Selain menjimatkan wang, anda tidak perlu was-was kerana ia menggunakan bahan semulajadi.

#5 Penggunaan Skincare yang Sesuai untuk Remaja

Pemilihan skincare  sangat penting, kerana jika tersalah pilih takut terguna profuk timbang kilo.  Sebaiknya anda memilih skincare yang betul-betul dari syarikat yang betul-betul stabil dan sudah lama dipasaran. Paling penting adalah pilih skincare yang mempunyai kajian klinikal dan saintifik.


Antara skincare yang kakyan cadangkan adalah, skincare Youth dari Shaklee yang terbukti berkesan kerana dihasilkan dengan teliti selama 8 tahun kajian oleh pakar-pakar kulit dan saintis bertaraf dunia.




Starter Pack Youth Shaklee terdapat 4 item iaitu Luminous Gel Oil Cleanser, Perfecting Skin Toner, Age Defense Moisturizer-SPF50 dan Advance Renewal Night Cream.



LUMINOUS GEL OIL CLEANSER

3-in-1, tidak mengandungi sabun, mempunyai PH yang seimbang. Pembersih muka  ini menggabugkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhaluskan kulit dengan lembut, menyediakan kulit anda untuk langkah seterusnya

Bahan-bahan utama
Vital Repair, Ekstrak Anggur Muskadin, Ekstrak Alga Hijau yang menghaluskan



PERFECTING SKIN TONER

Bebaskan  kulit anda dari sel-sel yang kusam dan kotoran persekitaran dan menampilkan diri anda yang lebih cerah dan berseri. Boleh membersihkan sel kulit mari, membekalkan nutrisi kepada kulit bersama campuran vitamin penting iaitu polifenol dan bahan-bahan botanikal yang telah dipatenkan untuk mendapat kulit yang berseri.

Bahan-bahan Utama
Vital Repair, Ekstrak Anggur Muskadin, Ekstrak Alga Hijau yang meremajakan



AGE DEFENSE MOISTURIZER - SPF 50

Memberi perlindungan kepada kulit anda bukan setakat dari sinaran matahari, tetapi juga sebagai pelindung matahari berspekterum setinggi SPF 50 UVA/UVB. Vitamin dan bahan botani bernutrien juga boleh melembapkan kulit anda dan menambahbaikkan seluruh kulit anda.

Bahan-bahan Utama
SPF 50, Vital Repair Complex, Ekstrak Anggur Muskadin

ADVANCE RENEWAL NIGHT CREAM

Mengandungi ekstrak alga marin, anggur muskadin dan Lotus Japonicus serta anti oksida yang lain yang menggalakkan proses pembaharuan sel kulit anda semasa tidur. Campuran botanikal khas ini dapat membantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin yang boleh membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin dan cerah.

Bahan bahan Utama
Vital Repair Complex, Schisandra Chinensis, Lotus Japonicus.



Testimoni Youth Shaklee







Promo Youth Julai 2018

Promosi ini dilanjutkan dari bulan Jun yang lepas tau. Yang best promosi YOUTH bulan Julai ini anda nanti akan mendapat PERCUMA YOUTH Blue Shimmer Cosmetics Case!


Boleh guna beg Youth ni nanti untuk simpan skincare Youth atau alat makeup.

Promo Youth Ogos 2018

Teaser. Haa promo ogos Youth bulan depan apa ni? Nantikan ye. Best sangat Shaklee ni sebab suka bagi kejutan free gift macam ni tau. 





Jadi tunggu apa lagi? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.



Untuk sebarang pembelian dan konsultansi boleh hubungi saya, kakyan (Pengedar Youth Bakri Muar)  dengan cara klik di icon di bawah ni.






Atau anda boleh beli terus dari website dengan cara klik di ikon bawah ni

KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment