Bell Palsy Sembuh dengan Vitamin Semulajadi

Bila berkata tentang Bell's Palsy ni sudah tentu perkara yang terbayang dalam fikiran kita adalah mulut herot, betul tak?

Apa Sebenarnya Penyakit Bell's Palsy?

Bell's Palsy diambil sempena nama pakar anatomi Scotland Charles Bell yang pertama kali menggambarkan keadaan tersebut sebagai penyakit saraf. Ok  basically penyakit Bell's Palsy ni adalah satu penyakit yang mana menyebabkan kerosakan pada saraf muka manusia dan menjadikan ia lumpuh. Apabila saraf muka menjadi rosak, ia akan hilang keupayaan untuk mengawal otot pada kawasan tertentu pada wajah manusia.

Kesan penyakit Bell's Palsy ini menyebabkan satu bahagian muka terasa berat atau menjadi senget. Anda akan mendapati kesukaran untuk senyum ataupun menutup mata pada bahagian muka yang terjejas.

Simptom Bell's Palsy

  • Kelopak Mata menjadi senget
  • Mulut menjadi senget
  • Mulut dan mata menjadi kering
  • Terlampau sensitif pada bunyi yang kuat
  • Hilang deria rasa untuk makan.
Bell's Palsy Bukan Strok

Ramai orang yang menganggap penyakit bell's palsy dan strok adalah dua penyakit yang sama. Tapi tidak sebenrarnya. Strok adalah penyakit yang berisiko berlaku pada seluruh anggota badan, bukan pada beberapa anggota sahaja, manakala bell's palsy adalah penyakit yang berlaku hanya di wajah sahaja, dan puncanya bukanlah kerana darah tinggi, diabetes atau penyakit berisiko yang lain.


Penyakit Bell's Palsy ni boleh berlaku dengan tiba-tiba pada sebelah muka, biasanya mereka yang mengalaminya kan terasa kebas pada sebahagian muka dan susah untuk menggerakkan mulut dan mata.


Tips Pulih dengan Lebih Baik dari Bell's Palsy

1. Jangan Panik

Ramai pesakit mula panik apabila pertama kali terkena dengan penyakit ini, jalan yang terbaik adalah berhenti panik dan segera minta ahli keluarga bawa ke hospital atau klinik yang berhampiran. Dengar nasihat doktor dan mulakan rawatan yang sesuai untuk tahap kelumpuhan muka anda. Idea terbaik adalah tenang, dan rehatkan otot anda buat sementara waktu. 5-6 hari pertama adalah tempoh penting untuk menentukan anda akan sembuh dengan cepat ataupun lambat

2. Berehat Secukupnya

Badan anda memerlukan banyak tenaga untuk kembali ke otot yang asal, anda hanya perlu rehat, dan jangan keluar rumah untuk beberapa hari. Banyakkan bersabar dalam proses penyembuhan dan pastikan anda berehat secukupnya.

3. Lindungi Mata Anda

Apabila anda terkena penyakit Bell's Palsy, kelumpuhan pada wajah menyebabkan mata anda susah untuk tutup, ini menyebabkan banyak risiko boleh terjadi jangkitan pada mata anda. Jika anda terpaksa keluar rumah, pakai cermin mata hitam untuk mengelakkan mata anda terkena jangkitan kuman dan matahari secara direct

4. Lakukan Exercise Muka

Disebabkan terdapat kerosakan pada saraf muka, terjadi sedikit kekeliruan pada saraf yang lain kerana tidak berkerja untuk sesuatu tempoh. Jadi sangat dinasihatkan untuk lakukan exercise muka secara konsisten, lebih baik jika anda lakukan ia di hadapan cermin, supaya anda boleh kenal pasti perubahan minggu berganti minggu.


Vivix Rawatan Alternatif untuk Bell's Palsy

1)Ikhtiar Bell's Palsy & Vivix




" 2 Oktober 2015

Saya bangun sebelah muka dah jatuh. Tak boleh senyum. Mata tak boleh tutup. Air mata mengalir macam menangis. Sakit. Rasa tegang je.

Doktor sahkan saya diserang Bell's Palsy. Bukan Stroke. Tapi kelemahan sebelah otot muka. Saya di steroid. Punca unknown. Tapi maybe sebab saya menyusukan, dan baru lepas bersalin. Saya tidak mengambil sebarang steroid selepas itu.

Consume special dose vivix dan consume Omega Guard, B Complex & Vitamin  E dengan extreme. Saya juga menjalani fisioterapi.

Alhamdulillah selepas 90 hari, saya diberi kesempatan SENYUM kembali.  -Puan Faiza"


2) Bell's Palsy Berpuluh Tahun Pulih dengan Vivix



"Kawan saya ada Bell's Palsy. Setelah 2 botol vivix,  alhamdulillah sudah setahun tidak lagi diserang Bell's Palsy", Puan Izura

"Mak saya salah seorang pesakit Bell's Palsy hampir berpuluh tahun. Puas cari penawar sampai ke pakar di Singapura. Alhamdulillah, pulih selepas konsisten Vivix dan GLA Complex", Puan Zura


*DISCLAIMER

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



Kalau berminat boleh tekan icon di bawah ni. Kakyan akan terus beri penerangan kepada anda.








KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan


0 comments:

Post a Comment