Atasi Kanser Esofagus sebelum Terlambat

Kecoh di negara Malaysia apabila pelakon dan pelawak terkenal Zaibo atau nama sebenarnya Zainal Ariffin Abd Hamid dikhabarkan dihadapi kanser Esofagus Tahap 4, dan hari ini (ketika artikel ini di tulis) beliau telah menghembuskan nafas yang terakhir akhirnya.




Begitulah bahayanya kanser yang sering digeruni oleh masyarakat tak kira dari negara mana pun, terlalu sinonim perkataan kanser dengan kematian. Seolah-olah pengidap kanser itu perlu berasa berdosa jika masih mengharap untuk hidup sihat semula. Walhal, segala penyakit ada penyembuhnya, terutamanya orang islam yang berpegang teguh dengan takdir dan kuasa Allah s.w.t. 

Apa itu kanser Esofagus (Cancer Esophageal)?

Esofagus adalah sejenis organ dalam badan manusia yang terdiri daripada tiub berotot yang dilalui oleh makanan dari mulut ke perut manusia. 



Kanser Esofagus boleh terjadi apabila wujudnya tumor ketumbuhan di lapisan esofagus tersebut. Apabila tumor itu semakin membesar, ia akan menyebabkan kesan pada tisu dan otot pada esofagus pesakit. Ia akan terbentuk di mana mana saja bahagian sepanjang laluan esofagus sehingga ke perut.


Simptom Kanser Esofagus 

Pada peringkat permulaan, penghidap kanser esofagus mungkin tidak mengalami simptom-simprtom yang teruk. Tetapi sebaik sahaja, sel kanser itu semakin membiak, mereka mula merasa simptom simptom seperti :

  • Penurunan berat badan secara mendadak
  • Ketidakhadaman
  • Pedih ulu hati
  • Sakit dan susah untuk telan makanan
  • Sering tersedak semasa makan
  • Muntah-muntah
  • Sakit dada
  • Badan menjadi lesu
  • Batuk yang kronik
Punca Kanser Esofagus

Seperti kebanyakan kanser, kanser esofagus ini juga masih tidak dapat ketahui puncanya dengan jelas. Mungkin boleh dikaitkan dengan kemunculan sel-sel DNA yang tidak normal di sekitar esofagus pesakit.

Ketidaknormalan ini juga mengganggu isyarat untuk sel-sel ini mati apabila perlu, jadi ia menyebabkan mereka berkumpul lalu menyebabkan terjadinya tumor.

Siapa yang berisiko untuk dihadapi Kanser Esofagus?

Ramai pakar perubatan percaya bahawa gangguan pada sel di esofagus antara punca terbesar menyebabkan terjadinya kanser. Sesetengah tabiat yang tidak sihat juga boleh menyebabkan gangguan pada sel tersebut iaitiu:
  1. Pengambilan alkohol
  2. Merokok
  3. Mempunyai gangguan refluks, (GERD)
  4. Terlalu melebihi berat badan
  5. Tidak mengamalkan pengambilan buah dan sayur yang mencukupi
  6. Mengalami achalasia, situasi apabila otot di bawah esofagus tidak berada dalam keadaan yang selesa.
Mereka yang mempunyai risiko lebih tinggi terhidap kanser esofagus ialah:
  • Lelaki berisiko tiga kali lebih daripada wanita.
  • Kebanyakan penghidap dikalangan afrika-amerika berbanding bangsa lain
  • Semakin tinggi usia semakin berisiko untuk dihidap kanser espfagus, iaitu berumur lebih daripada 45 tahun.
SETIAP PENYAKIT ADA UBATNYA

Seperti penyakit lain, kanser juga merupakan penyakit yang boleh sembuh jika kita mengambil langkah segera untuk mengubatinya. Anda perlu terus berjumpa dengan doktor jika anda mengalami simptom simptom seperti di atas.


Di samping itu, anda juga boleh mengambil makanan tambahan bagi membantu pemulihan sel-sel yang rosak akibat kanser. Dan membantu melawan virus-virus jahat dalam tubuh badan manusia.

Cara untuk melawan virus-virus jahat dalam badan manusia adalah dengan mengamalkan pengambilan makanan-makanan yang tinggi antioksida. Penting untuk pesakit kanser terus mengambil makanan yang tinggi antioksida untuk memastikan sel-sel kanser tersebut tidak merebak dengan pantas, malah boleh merencatkan terus DNA kanser tersebut.


VIVIX SUPLEMEN TERBAIK ATASI KANSER


Vivix Shaklee dapat membantu merencatkan sel-sel kanser melalui cara:

  1. Membantu melindungi dan memperbaiki DNA di dalam sel badan. Kalau kita ada sel yang sihat secara automatik sistem dalam badan kita berfungsi dengan baik. Ini antara berkuasanya kandungan di dalam Vivix, kandungan dari alam semulajadi yang ada dalam sebotol Vivix
  2. Berfungsi untuk meningkatkan prestasi sel. Prestasi sel ini bermaksud untuk sel ini berkerja, ia perlu sesuatu untuk sihat. Tetapi sel akan banyak tak sihat disebabkan oleh AGE protein yang ada banyak dalam sel. AGE Protein ialan protein daripada gula yang berlebihan , contoh karbohidrat yang berlebihan yang tak digunakan dalam badan, ia akan menyebabkan pembentukan AGE Protein. AGE Protein ni sangat jahat tau, ia akan menyerang sel-sel dalam badan kita yang sihat dan menyebabkan sel badan menjadi lemah lalu mati, apabila sel mati, keseluruhan sel badan kita tak dapat berfungsi dengan baik.
  3. Membantu meningkatkan tenaga sel. Sel dalam badan manusia akan sentiasa bergerak-gerak dan sel ini akan dibahagikan untuk menjalankan fungsi masing-masing. Pengambilan Vivix, dapat membantu meningkatkan kadar penghasilan tenaga sel-sel iaitu mitochondria dalam sel meningkat.
Vivix dapat membantu dalam mencegah kanser dengan melindungi dan memperbaiki sel. Vivix membantu memperbaiki sehingga sampai ke DNA sel, sebab itu ia sangat bagus untuk orang normal yang nak mencegah kanser, dan bertambah bagus untuk membantu pesakit kanser memperbaiki kualiti sel.

Di dalam Vivix terdapat Resveratrol dan Polifenol yang Allah ciptakan. Ia merupakan kandungan semulajadi yang dapat membantu memperbaiki semula DNA yang rosak disebabkan sel kanser.


Apabila sel kanser menyerang ia akan memusnahkan sel-sel badan yang lain. Tugas Vivix adalah memperbaiki semula sel yang rosak akibat serangan sel kanser tadi dan mengeluarkan sel-sel yang sihat.


TESTIMONI VIVIX ATASI KANSER

TESTIMONI VIVIX PERTAMA | SEL KANSER PAYUDARA BERKURANG



TESTIMONI VIVIX KEDUA | BEBAS KANSER USUS



TESTIMONI VIVIX KETIGA | KANSER PAYUDARA HILANG



TESTIMONI VIVIX KEEMPAT | KANSER TAHAP 4 HILANG 



TESTIMONI VIVIX KETIGA | BEBAS KANSER DAN LEBIH BERTENAGA





Bagaimana Cara Nak Order Vivix?

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan sebotol Vivix hari ni, boleh terus buat pembelian Vivix Secara Online di sini(KLIK)Harga sebotol Vivix ialah RM475 sahaja. Pembayaran boleh dilakukan dengan Kad Debit atau Kad Kredit. Vivix akan dihantar terus kepada anda. 

Anda boleh dapat vivix dengan harga lebih jimat apabila anda mendaftar sebagai ahli Shaklee. Dapatkan 2 botol Vivix, dan dapat keahlian Shaklee secara percuma, penghantaran postage secara percuma dan anda berpeluang untuk dapat cash rebate  pada bulan hadapan. Jimat berganda ganda kan?




Atau kalau anda ingin bertanya lebih lanjut mengenai vivix boleh terus klik icon kat bawah ni. Kakyan guide dan bantu anda ye. 




KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment