Vitamin Semulajadi Bantu Atasi Penyakit SLE

Systhemic Lupus Erythematosus(SLE) ni jarang-jarang orang ambil tahu, kecuali apabila ahli keluarga atau diri sendiri terkena penyakit tu. 

Apa itu SLE?

Systemic merujuk kepada ia memberi kesan pada sistem badan manusia kerana ia memberi kesan kepada beberapa organ badan. Lupus memberi maksud serigala, mungkin juga kesan daripada penyakit ini menyerupai kesan gigitan serigala pada kulit pesakit. Erythematosus pula merujuk kepada kulit yang menjadi kemerah-merahan. Kesimpulannya penyakir SLE atau kadangkala disebut sebagai LUPUS, adalah penyakit yang melibatkan beberapa organ badan kita dan kadangkala menyebabkan kulit yang kemerah-merahan.




Jadi bagaimana LUPUS memberi kesan kepada beberapa organ? jika tubuh badan yang normal, sistem imun badan melindungi tisu badan kita daripada 'penceroboh', tapi LUPUS ini adalah penyakit auto imun yang mana sel imun itu sendiri mula menyerang setiap tisu dalam tubuh badan kita yang sepatutnya mereka lindung. LUPUS mengakibatkan setiap tisu atau organ boleh menjadi mangsa. Punca? masih belum dapat di spesifikkan, mungkin daripada environment ataupun genetik.  Antara punca lain mungkin juga berpunca daripada asap rokok, virus bakteria, akibat ubat dan sebagainya.


Antara simptom penyakit LUPUS adalah demam, penurunan berat badan, antara simptom lain adalah pada KULIT badan manusia yang selalu terdedah dengan matahari:

1) MALAR RASH : Merah di kawasan pipi 
2) DISCOID RASH : Kemerahan yang kronik di kawasan yang terdedah dengan matahari dan menyerupai kemerahan yang panjang
3) PHOTOSENSITIVITY  : Kemerahan yang tak terlalu teruk, akan hilang dalam beberapa hari sahaja.
4) ULSERS : Kerosakan tisu akibat LUPUS mengakibatkan ulser dalam mulut atau hidung
5) SEROSA : Keradangan dalam badan, antaranya di paru-paru, dada atau di perikarditis(di sekitar hati).

Resveratol Sebagai Penawar Penyakit LUPUS

Sejak pertama kali saintis menemui resveratol pada tahun 1939 apabila berjaya Takaoka asingkan daripada sejenis akar. Pada tahun 1963 pula ia ditemui dalam akar Japanese Knotweed atau polyganum cuspidatum.

Resveratol banyak terdapat secara semulajadi dalam kulit anggur merah. Selain tu juga, ia terdapat dalam wain merah dan dikaitkan dengan kesan anti keradangan.

Terdapat kajian daripada saintis China yang menjalankan kajian penuh kesan resveratol pada pesakit SLE. Anda boleh baca kajian ini dalam artikel KAJIAN SAINTIS CHINA.  Artikel ini dalam bahasa mandarin, jika anda mahukan lebih kepastian boleh minta sesiapa yang mahir bahasa mandarin untuk terjemahkan. Artikel itu menjelaskan kesan Resveratol sebagai peranan yang penting dalam patogenesis SLE.


Resveratol dan polifonel tumbuhan mempunyai atheroprotective yang membantu membalikkan proses kolestrol protein (RCT). RCT  ini sangat bermanfaat bagi pesakit SLE terutama dengan masalah Rheumatic Arthritis. Resveratol  juga mampu untuk mengatasi faktor pro-atherogenic dalam SLE dan plasma RA. Ia bertindak sebagai agen anti-atherogenis dengan menghalang lipid yang berlebihan melalui kesan ke atas pengangkutan kolesterol.


Vivix boleh membantu penyakit SLE

1. Memperbaiki dan mempertahankan sel

Kajian menunjukkan pesakit yang mempunyai autoimun yang tinggi berisiko tinggi untuk mengalami kerosakan genomik DNA dan Penghasilan Radikal Bebas.

Ramuan VIVIX yang terdiri daripada Lobak Ungu, Elderberries, Japanese Knotweed dan Anggur Muscadine membantu mempertahankan sel melalui pengaktifan  Nucleur Factor(erythroid-derived 2)-like 2.


2. Pengawalan Genetik

SLE merupakan salah satu penyakit ginetik yang boleh diwariskan kepada kita. Bahan-bahan dalam VIVIX menunjukkan hasil yang positif memberi kesan kepada genetik pengawal selia yang berkesan untuk menghidupkan gen umur panjang dalam setiap sel, ia juga membantu untuk menolak selular penuaan.

VIVIX memperbetulkan kembali struktur genetik yang menyebabkan SLE dan penyakit-penyakit lain serta mempertingkatkan fungsi DNA kepada lebih baik.

3. VIVIX Memberikan Tenaga Kepada Sel.

Dalam  badan manusia ada bahan yang disebut MITOKANDRIA, iaitu sejenis bahan yang membantu menghasilkan tenaga untuk memastikan sel berkembang dengan baik dan sihat. Fungsi MITOKANDRIA ini boleh merundum disebabkan oleh serangan-serangan, kesannya ia boleh membantutkan perkembangan dan pembahagian sel yang sihat.

Bahan-bahan dalam VIVIX menggalakkan biogenesis mitokondria iaitu pengecasan semula dan salinan mitokondria. Ini memberikan lonjakan tenaga kepada sel.


TESTIMONI PESAKIT SLE DENGAN PENGGUNAAN VIVIX

















Tahukah anda, bulan Ogos 2018 ni. Shaklee menawarkan promosi bagi Vivix Shaklee tau. Dengan pembelian 2 botol, anda berpeluang mendapat diskaun sebanyak 5%! dann dengan pembelian 6 botol, anda akan dapat 1 botol percuma! Kalau berminat boleh tekan icon di bawah ni. Kakyan akan terus beri penerangan kepada anda.






KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan


0 comments:

Post a Comment