Vivix Atasi Masalah Vertigo dengan Berkesan

Zaman sekarang ni dalam pada ramai yang mula dapat kesedaran untuk mengamalkan gaya hidup yang sihat, dan pemakanan yang sihat. Ada juga munculnya penyakit-penyakit baru yang kita sendiri tak pernah tahu kewujudan penyakit tersebut. Salah satunya yang mungkin anda pun tidak pernah dengar adalah penyakit Vertigo.




Penyakit Vertigo ini adalah penyakit yang menyebabkan seseorang mengalami kondisi pening yang maha dasyat. Apabila mereka diserang vertigo ini akan menyebabkan mereka merasa dunia seperti berputar-putar. Biasanya penyakit ini menyerang dalam masa yang singkat tapi ada juga yang berlarutan sehingga beberapa hari.

Bagaimana Penyakit ini Terjadi?

Punca utama penyakit Vertigo ini terjadi adalah kerana terdapat gangguan pada sistem keseimbangan dalam badan manusia. Keseimbangan badan manusia dikawal oleh otak, apabila otak menerima maklumat ia akan memproses maklumat tersebut seterusnya menhantar mesej kepada anggota badan untuk digerakkan. Sistem keseimbangan dalam badan manusia tertumpu pada bahagian mata dan telinga.

Gangguan vertigo ini terjadi apabila terdapat gangguan pada salah satu anggota badan tersebut. Gangguan pada telinga kadangkala akibat daripada cairan yang terkumpul dan terdapat perubahan tekanan dalam telinga. Ia juga boleh mengakibatkan anda menjadi pekak dan tidak dapat berdiri dengan betul akibat hilang keseimbangan badan.


Untuk lebih faham, boleh tonton video di bawah ni




Tanda-tanda Anda Mungkin Diserang Penyakit Vertigo.

  • Merasakan dirinya ataupun persekitaran keliling berputar-putar.
  • Gerakan mata yang tidak normal. Ini adalah akibat daripada keseimbangan dalam badan tidak betul, dan gangguan  saraf dalam telinga terganggu
  • Merasa gelisah dan berdebar-debar.
  • Telinga rasa berdengung dan sakit
  • Pandangan menjadi kabur
  • Berpeluh peluh dengan kerap walaupun tak buat apa-apa
  • Nadi berdenyut dengan pantas
  • Tidak dapat berjalan dengan betul ataupun sukar untuk mengimbangkan badan
  • Telinga sukar menangkap butiran percakapan seolah-olah hilang pendengaran
Tips Atasi Serangan Vertigo


Di sini kakyan kongsikan beberapa tips jika anda terkena serangan Vertigo:

Pertamanya, anda perlu bertenang, baring dan berehat. Cuba untuk pejamkan mata anda sambil dapatkan pernafasan yang stabil, ambil nafas dalam-dalam. Cari posisi yang selesa untuk anda berehat sekejap

Kedua, lihat sekeliling anda dan cuba dapatkan bantuan daripada mereka. Jika anda berasa mual dan ingin muntah, teruskan saja.

Ketiga,  jika dengan berbaring ataupun duduk dapat buatkan anda selesa, ambil masa untuk berehat, elakkan pergerakan yang terlampau drastik. Ia akan membuatkan anda merasa lebih terganggu

Keempat, buka mata perlahan-lahan dan buat gerakan seminima mungkin. Jika masih pening, pejamkan mata semula atau jika terdapat rakan yang boleh membantu anda, terus ke klinik untuk berjumpa doktor.

Cegah Penyakit Vertigo Daripada Terus Berulang!

Tiada siapa ingin penyakit Vertigo berulang menyerang lalu cepat-cepat mencari solusinya. Jom atasi masalah Vertigo dengan Vivix Shaklee. Vivix Shaklee dapat membantu memulihkan kesihatan tubuh badan hingga ke dalam sel badan anda. Kajian makmal juga membuktikan, ramuan utama Vivix melindungi dan memperbaiki sel-sel DNA.

Vivix Shaklee  membantu mempertingkatkan fungsi otak. Faktor stress juga merupakan salah satu punca terjadinya serangan Vertigo  ini. Kekerapan stress juga boleh mengakibatkan anda mendapat penyakit kanser. Ini disebabkan oleh peningkatan hormon kortisol dalam darah hinaag menyumbat dan mengganggu peredaran darah dalam badan. Dengan pengambilan Vivix Shaklee  dapat memperbaiki dan melindungi sel supaya dapat mencegah tubuh anda daripada diserang radikal bebas yang mengakibatkan kanser/

Testimoni Vivix Atasi Vertigo


Jom kakyan kongsikan testimoni Vivix Untuk Penyakit Vertigo

TESTIMONI #1 : PENING VERTIGO HILANG DENGAN VIVIX


TESTIMONI #2 : BEBAS VERTIGO DENGAN VIVIX


TESTIMONI #3 : VERTIGO KEMBALI NORMAL


TESTIMONI #4 : ATASI VERTIGO DENGAN VIVIX


TESTIMONI #5 : HEBATNYA KESAN VIVIX




Untuk sebarang pembelian dan konsultansi boleh hubungi saya, kakyan (Pengedar Vivix Bakri Muar)  dengan cara klik di icon di bawah ni.






Atau anda boleh beli terus dari website dengan cara klik di ikon bawah ni

KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

1 comment:

  1. Vertigo boleh buat rasa lemah je...

    Memang kena atasi segera. Kesian kita juga nnt.

    ReplyDelete