Tips Kurus Selepas Bersalin Yang Berkesan



Perkara yang paling menggusarkan bagi ibu-ibu yang baru lepas melahirkan anak sudah tentulah mendapatkan semula bentuk badan sebelum mengandung. Untuk ibu yang pertama kali melahirkan anak mungkin proses ini lebih mudah, tetapi bagi mereka yang sudah masuk kali ke 3 atau ke 4  kehamilan, proses ini menjadi agak sukar.

Untuk artikel kali ni, kakyan nak kongsikan cara mudah untuk turunkan berat badan selepas bersalin. Jom cuba!


#1 Bengkung

Salah satu cara yang sangat berkesan untuk mengempiskan perut anda selepas melahirkan anak adalah menggunakan bengkung selama beberapa jam pada waktu pagi. Kalau kita membuat carian di google, berbagai jenis bengkung sudah ada di Malaysia ni, sinonim bagi orang melayu untuk berurut selepas bersalin dan memakai bengkun. Bengkung yang sangat berkesan adalah bengkung tradisional orang melayu.

Bagi ibu-ibu yang melahirkan anak secara pembedahan tidak digalakkan untuk menggunakan bengkung tradisional sehingga sekurang-kurangnya selepas 4-6 minggu selepas pembedahan. Tapi, anda digalakkan untuk memakai bengkung modek supaya dapat memberi sokongan kepada otot perut yang sudah kendur. Ia dapat mengelakkan rasa sakit pada luka pembedahan akibat banyak bergerak.

#2 Madu dan Lemon

Ini adalah cara yang mudah untuk menurunkan berat badan selepas bersalin. Iaitu dengan cara mencampurkan segelas air suam dengan jus lemon dan setengah sudu teh madu. Minum dengan perut kosong ataupun sebelum makan.

Untuk lebih berkesan, minum air campuran ini sebaik saja bangun dari tidur, dan jangan minum apa-apa selama setengah jam.

#3 Teh Hijau

Tahukah anda, secawan teh hijau dapat membantu pembakaran lemak dalam badan anda. Teh hijau juga kaya dengan antioksidan. Ia mempunyai kafein tapi dalam kuantiti yang sedikit. 

Pastikan anda mengambil teh hijau tanpa gula. Kalau tak sampai bila tak kan kurus


#4 Diet yang Seimbang

Pengambilan sayur-sayuran, buah buahan dan protein yang sihat dapat membantu proses menurunkan berat badan. Haramkan air bergula masuk ke dalam badan anda. Walaupun anda berazam untuk kuruskan badan, pengambilan makanan secara kerap juga penting untuk proses pemulihan semula badan anda, dan untuk membekalkan susu yang cukup untuk bayi anda

#5 Pengambilan Makanan Tambahan yang Terbaik

Pengambilan Makanan Tambahan yang Terbaik dapat membantu proses penurunan berat badan anda. Jika anda bijak memilih, anda akan dapat kesan 3-in-1 iaitu, Anda Kurus, Wajah Cantik dan Bayi Kenyang dengan Susu Melimpah Ruah.

Kakyan nak kongsikan makanan tambahan yang terbaik menurut kajian iaitu vitamin dari produk Shaklee. Set Lepas Bersalin Shaklee ni bukan sahaja bantu untuk anda kuruskan badan, tapi juga dapat merangsang pengeluaran susu yang meriah untuk bayi anda.




Kebaikan dan Manfaat ESP Shaklee.


ESP shaklee mempunyai protein yang tinggi, terbaik untuk ibu baru lepas bersalin untuk memberikan rasa kenyang dan membantu untuk kuruskan badan. Dengan pengambilan ESP Shaklee anda tidak perlu sentiasa mengisi perut dengan makanan yang berat-berat, kerana ia sendiri membantu anda kurang berasa lapar. Lebih mudah untuk turunkan berat badan.

Selain itu, ia juga berfungsi sebagai Milkbooster untuk menghasilkan kuantiti susu yang lebih, tambahan pula susu ibu menjadi semakin pekat sekaligus membuatkan bayi cepat kenyang.

ESP Shaklee juga berupaya untuk mempercepatkan penyembuhan luka selepas bersalin dan membantu untuk menghilangkan kesan parut selepas bersalin.
Kebaikan dan Manfaat Alfafa Shaklee

Alfafa Shaklee membantu menyingkirkan lemak  dan kolestrol untuk turunkan berat badan, ia juga berfungsi sebagai detox untuk membuang toksin dalam badan anda. Alfafa juga terkenal sebagai milkbooster untuk banyakkan susu badan.

Alfafa Shaklee berupaya untuk memulihkan urat seleas bersalin dan memberikan kelegaan semasa haid. Ia melegakan rasa kebas, sakit sendi dan keletihan.

Kebaikan dan Manfaat Lecithin Shaklee

Membakar dan memecahkan lemak sangat membantu untuk kuruskan badan. Ia juga dapat membuang asid yang tidak diperlukan oleh tubuh. Lecithin memastikan lemak-lemak terapung pada darah dan disingkirkan dari badan. 



Testimoni Set Kurus Selepas Bersalin






Jadi tunggu apa lagi? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.




Untuk sebarang pembelian dan konsultansi boleh hubungi saya, kakyan (Pengedar Youth Bakri Muar)  dengan cara klik di icon di bawah ni.







Atau anda boleh beli terus dari website dengan cara klik di ikon bawah ni

KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment