ALAH TERUNG : Kulit Muka Breakout Dapat di Atasi dengan Selamat


Beberapa tahun kebelakangan ni, ramai betul wanita yang sangat obses dengan kecantikan sehingga sanggup duit dilaburkan dengan cara membeli produk produk yang HOT di pasaran. Pantang viral sikit testimoni-testimoni kulit jadi flawless lepas mencuba sesuatu produk, laju je semua membelinya.  Tiada istilah mengkaji sebelum mencuba produk-produk tersebut. 

"Orang lain jadi flawless. Mestilah aku pun boleh".

Betapa hancurnya hati apabila muka menjadi semakin teruk apabila mengamalkan produk-produk tersebut. Tapi terdapat juga wanita yang mempunyai alahan dengan beberapa makanan, yang juga menyebabkan muka mengalami breakout yang teruk.

Antara wanita-wanita ni, Saudari Nor Shahizan tidak terkecuali. Jom baca perkongsian dari saudari ini.


PENGALAMAN KULIT MUKA BREAKOUT DAPAT DISELESAIKAN

"Nama saya Nor Shahizan Rahimi binti Mohd berusia 35 tahun dengan 3 orang cahaya mata. Berkerja sebagai seorang guru.

Bukan mudah berhadapan dengan orang kalau diri sendiri rasa muka dah macam muka pecah rumah. Bukannya tidak bersyukur dengan muka yang ada tapi sedih bila anugerah yang ada dicemari dengan noda-noda hitam yang terhasil dari parut setiap kali salah makan.


ALLERGIK TERUNG PUNCA MUKA BREAKOUT


Musuh utama Che Yan ialah terung. Selalu ditempelak, " Ni memang takde lain lah ni, mesti makan terung". Tak pun, "Dah tahu alergik terung siapa suruh makan?". Kita nak cakap apa? So senyum saja. Bukan nak makan sangat terung tu tapi selalu terkena dalam kuah dal atau gulai.

Tak perlu seketul terung, kuahnya saja dah cukup untuk memusnahkan untuk che yan memiliki kulit yang bersih. Setiap kali terperangkap dengan terung, muka che Yan akan ditumbuhi bintik-bintik seolah-olah jerawat dibawah kulit tapi tidak ada pula 'mata' , yang selalunya wujud jika jerawat mula bertukar menjadi kekuningan.

BINTIK-BINTIK HITAM BERPARUT TEBAL TIMBUL


Dalam kes Che Yan, bintik-bintik tersebut mula timbul dibawah kulit dan kadang kala berangkai sehingga membentuk tompokan, lalu meninggalkan parut hitam dan mengambil masa berbulan-bulan untuk lenyap dari muka. Keadaan menjadi lebih tragis jika bintik berangkai tersebut membentuk tompokan parut hitam yang besar dan mengambil masa berbulan-bulan untuk hilang dari pandangan. Nak cover dengan makeup macam over pula tebalnya.

Sebelum kenal Shaklee, kalau datang alergik dulu memang lebih teruk. Bahagian bawah hidung sehingga ke dagu akan penuh dengan tompokan air bisa-bisa seperti terkena cacar air. Keadaan mulut Che Yan seperti orang memakai topeng seluruh bahagian mulut di tumbuhi dengan cacar air dan mula meninggalkan kesan warna hitam. Pernah juga sehingga satu tahap, terpaksa berjumpa doktor sebab sakit yang melampau sehingga mulut tak boleh buka.

Selepas konsisten vitamin Shaklee, alergik yang selama ni Che Yan tanggung semakin berkurang, tak sekronik dulu. Namun rasanya semua wanita pun inginkan kulit bersih tanpa cela.

BERKENALAN DENGAN YOUTH SKINCARE TANPA PARABEN DAN SKINCARE ORGANIK PALING SELAMAT



Penemuan terbaru Shaklee membuka satu lembaran baru dalam kehidupan Che Yan. Youth dilancarkan 'on time' masa muka Che Yan tengah nazak. Sedap sangat makan nasi berlauk gulai talang di kenduri, tak perasan ada terung dalam lauk tu. Bila tersedar memang rasa bagai petir menyambar, "Dugaan muka nak pecah lagi ni"

Terung memang perkara yang akan 'triggered' masalah kulit yang Che Yan alami. Kalau Che Yan termakan, memang Che Yan tak boleh sentuh makanan alergik kulit yang lain contohnya kekacang, makanan laut.

Pada bulan 3 2018, Shaklee Malaysia lancarkan YOUTH. Masa mula-mula tengok harga , macam wow boleh tahan mahal. Tapi Che Yan nekad Youth ada kelainan. Kalau bercakap tentang produk penjagaan wajah, dari 'drugstore', produk kilo sehinggalah ke produk antarabangsa, semua Che Yan dah cuba. Selalunya Che Yan cari info paraben dalam penjagaan wajah atau apa-apa bahan kimia yang terkandung dalam produk tersebut mengikut piawaian yang dibenarkan, terus pakai.


TERJEBAK DAN AKHIRNYA MENJADI TESTIMONI YOUTH MUKA BREAK OUT KEMBALI CANTIK


Youth datang dengan khabar ianya bebas 1500 bahan kimia berbahaya dan 100% vegan. Yang lagi best, terdapat bahan yang ada dalam vivix pada Youth ni. Che Yan bermula dengan ambil full set dalam masa yang sama masih amalkan vitamin Shaklee yang lain.
Alhamdulillah rezeki mengandung, Che Yan masih teruskan rutin Youth sebab ianya bebas dari bahan kimia berbahaya.

Che Yan kongsikan testimoni wajah Che Yan sebelum dan selepas. Sungguh Youth is Hope, There is so many good and better product out there but Che Yan choose the best which is Youth.



Anda mengalami masalah yang sama macam saudari ni? Mungkin ini masanya untuk anda buat perubahan. Jom Klik icon di bawah ni, jika anda berminat. 


                                       





                                                           KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar

Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment