Bahaya Radikal Bebas boleh Menyebabkan Kanser!

Selalu kita dengar tentang radikal bebas ni, bahaya radikal bebas. Tapi apa sebenarnya radikal bebas ni?

APA ITU RADIKAL BEBAS?

Radikal bebas adalah satu molekul yang tak stabil disebabkan kehilangan satu elektron. Sebab itulah radikal bebas ni selalunya bertindak menyerang molekul berhampiran untuk mendapatkan elekton untuk menggantikan elektron yang telah hilang. Satu radikal bebas mampu memusnahkan berjuta-juta molekul melalui tindak balas berantai. Kandungan radikal bebas yang terlampau banyak berbanding antioksidan dalam badan akan menyebabkan keadaan yang dipanggil Oxidative Stress.

Proses pengoksidaan yang tidak terkawal akan menyebabkan kerosakan pada sel, tisu dan otot, kedutan pada kulit, kanser, pembentukan katarak dan sebagainya.

Radikal bebas banyak berpunca daripad persekitaran kita. Antaranya sinaran UV, asap rokok, radiasi, pencemaran dan asap yang datang dari punca pelbagai. 


RADIKAL BEBAS, BAHAYA KE?



Pendedahan pada radikal bebas yang terlampau banyak boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan. Sel dalam tubuh yang diserang berisiko untuk rosak atau timbulnya pertumbuhan yang tak normal, paling teruk boleh menyebabkan KANSER!

BAGAIMANA NAK CEGAH BAHAYA RADIKAL BEBAS?

Antioksidan merupakan molekul dalam sel badan kita yang dapat melawan radikal bebas yang mengambil elektron. Dengan adanya antioksidan, jumlah radikal bebas dalam badan kita berada pada tahap yang normal. Jadi, anda perlu perbanyakkan jumlah antioksidan yang masuk dalam badan kita. 

Dari mana kita nak dapatkan antioksidan ni? Tubuh badan kita sebenarnya boleh menghasilkan antioksidan, tapi tidak cukup untuk minimakan jumlah radikal bebas yang masuk dalam badan kita. Jadi nak tak nak. kena kita ambil dari luar juga.

Antioksidan boleh didapati dalam makanan seperti sayur-sayuran dan buah-buahan. Selain tu anda boleh ambil suplemen yang kaya dengan vitamin C, vitamin E, vitamin A, resveratrol yang kaya dengan antioksidan untuk mengisi lompang-lompang yang kosong dalam tubuh badan.


CADANGAN SUPLEMEN YANG TINGGI ANTIOKSIDAN



Kakyan nak cadangkan pengambilan Vivix untuk anda. Vivix ni merupakan minuman campuran yang menggabungkan ramuan utama yang kaya dengan polifenol. Vivix mampu mengaktifkan pengawalan utama genetik yang melalui 4 mekanisme iaitu

1. Melindungi dan memperbaiki selular DNA
2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
3. Menggalakkan pembentukan baru mithochondira untuk meingkatkan tahan tenaga di sel
4. Melambatkan pembentukan protein AGE yang mengganggu keutuhan sel

Vivix kaya dengan antioksidan hasil gabungan resveratrol dan polifenol. Jom kakyan kongsikan testimoni mereka yang berjaya mendapat taraf kesihatan yang lebih baik dengan mengamalkan vivix.


TESTIMONI VIVIX ATASI KANSER








Bagaimana Cara Nak Order Vivix?

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan sebotol Vivix hari ni, boleh terus buat pembelian Vivix Secara Online di sini(KLIK). Harga sebotol Vivix ialah RM475 sahaja. Pembayaran boleh dilakukan dengan Kad Debit atau Kad Kredit. Vivix akan dihantar terus kepada anda. 

Anda boleh dapat vivix dengan harga lebih jimat apabila anda mendaftar sebagai ahli Shaklee. Dapatkan 2 botol Vivix, dan dapat keahlian Shaklee secara percuma, penghantaran postage secara percuma dan anda berpeluang untuk dapat cash rebate  pada bulan hadapan. Jimat berganda ganda kan?


Atau kalau anda ingin bertanya lebih lanjut mengenai vivix boleh terus klik icon kat bawah ni. Kakyan guide dan bantu anda ye. 






KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment