Supplemen yang Membantu Masalah Kesuburan Suami

Apabila berbicara tentang lambat dapat anak, perkara yang sering disalahkan adalah pada wanita. Tapi sebenarnya bukan hanya wanita yang mempunyai masalah kesuburan, lelaki juga mempunyai masalah tersebut. Antara perkara penting yang perlu diambil kira apabila berbicara tentang masalah kesuburan lelaki sudah tentulah Sperma. Sperma merupakan sel penting dalam menentukan proses persenyawaan dengan Ovum dalam rahim isteri.

Antara punca ketidaksuburan pada suami adalah kerana mempunyai sperma yang tidak aktif, atau sperma yang tidak sihat. Apabila masalah ini berlaku, susah untuk proses persenyawaan ini berlaku. 


Kali ni kakyan nak kongsikan supplemen yang dapat bantu untuk meningkatkan kesuburan suami iaitu dengan membantu penghasilan sperma yang sihat dan sistem reproduktif itu sendiri yang memerlukan nutrisi yang cukup agar sperma dapat terhasil dengan sempurna, kuantiti yang banyak dan kualitinya yang sihat dan aktif.




Supplemen yang kakyan nak cadangkan adalah Zinc Plus dan Coqtrol

Bagaimana Zinc Plus membantu kesuburan lelaki?


Zinc merupakan mineral yang paling banyak ditemui di dalam sel prostat. Ia amat penting untuk tahap paras testosteren (hormon lelaki). Ia membantu memastikan kesihatan prostat dalam keadaan baik. Kajian mendapati Zink dapat membantu mengekalkan kesihatan prostat dan membantu halang pertumbuhan cancer prostat

Zink juga dapat meningkatkan kekuatan dan mengaktifkan sperma supaya dapat bergerak dengan pantas supaya dapat berlaku proses persenyawaan dengan baik.

Bagaimana CoqTrol membantu kesuburan lelaki?


Coq10 iaitu Conzyme Q10 adalah satu nutrien larut lemak yang terdapat hampir pada kesemua sel dalam badan kita. Ia berfungsi sebagai penghasilan tenaga dan sangat penting dalam memberi perlindungai antioksidan kepada sperma. Ia menghalang Sperma daripada rosak dan meningkatkan jumlah sperma.

Coq10 juga bermanfaat dalam meningkatkan tenaga sperma. Semakin banyak coq10 dalam mitokondria di dalam sperma, semakin cepat pergerakan sperma untuk sampai ke ovum.

Kalau berminat boleh tekan icon di bawah ni. Kakyan akan terus beri penerangan kepada anda.





KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan




0 comments:

Post a Comment