Kebaikan Teh Hijau untuk Kurus


Fakta atau auta teh hijau boleh bantu kita untuk kurus? Ramai sebenarnya orang suka minum teh, tapi tak best lah kan sia-sia kan kesukaan kita macam tu je. Apa kata tukar habit minum teh biasa tu kepada teh hijau. Best kan minum teh je boleh bantu turunkan berat badan? 

Jom kakyan nak racun korang supaya minum teh hijau dan jadikan rutin setiap hari dengan kongsikan kebaikan teh hijau.

1) Teh hijau mempunyai antioksidan yang lebih kuat dari segi perlindungan sel dan DNA daripada kerosakan oksidan.

2) Mengandungi Catechin yang berupaya meningkatkan pembakaran lemak walaupun kita tidak banyak bergerak. Catechin sejenis politenol yang terdapat dalam daun teh yang memiliki sifat sebagai antioksidan. 

3) Teh Hijau mempercepatkan proses pembakaran kalori dengan menghalang lemak arteri dan kolestrol kajian oleh International Journal of Obesity telah membuat kesimpulan ekstrak teh hijau mampu meningkatkan pembakaran kalori dan lemak dalam badan.

4) Menurut Journal Amerika, teh hijau mampu meningkatkan kadar metabolisme dan memberikan tenaga, sekaligus membantu menurunkan berat badan jika diamalkan setiap hari. 

5) Mengurangkan selera makan, kerana mengandungi kafein. Kafein yang terkandung sangat sikit berbanding jenis teh yang lain.

CARA PENGAMBILAN TEH HIJAU

Cara pengambilan teh hijau boleh diambil 3 kali sehari, iaitu pagi, tengahari dan petang. Air diambil tanpa gula. Jika supplemen pastikan jarak masa untuk ambil teh dalam masa 30 minit ke satu jam.


Di pasaran berbagai jenis teh hijau yang boleh kita minum, yang paling famous Ahmad Tea dan Boh Tea. Tapi dua tea ni rasanya sangat pahit. Kalau minum confirm kena tutup hidung. Kakyan nak cadangkan teh hijau yang rasa masih boleh terima kat tekak. Boleh minum slumber je. Boleh tekan kat sini.


Jom kurus dan sihat! selamat mencuba

0 comments:

Post a Comment