Cara atasi obesiti

Obesiti sememangnya tidak asing lagi bagi rakyat Malaysia. Ia seolah-olah menjadi perkara yang normal bagi rakyat Malaysia jika terhidap dengan penyakit obesiti ni. Kakyan ada kongsikan punca-punca obesiti di sini.


Obesiti dapat dicegah dengan mengamalkan pengambilan makanan yang betul. Berat badan mudah untuk turun jika kita mula mengawal kuantiti dalam setiap makanan kita. Selain menjaga kuantiti pengambilan makanan dan senaman yang cukup, anda boleh mengamalkan pengambilan makanan yang rendah lemak dan kolestrol tetapi mengenyangkan.

Untuk itu, kakyan nak cadangkan untuk anda mengamalkan pengambilan ESP dalam jadual diet anda


ESP Shaklee ni sifar dari kolesteol dan lemak tapi mampu mengawal selera makan anda. Ini kerana ESP mempunyai indeks glisemik yang rendah berbanding makanan lain.

Indeks Glisemik yang rendah menyebabkan karbohidrat dilepaskan ke dalam tubuh badan kita secara perlahan-lahan. Contoh makanan yang mempunyai indeks glisemik yang tinggi adalah roti dan nasi.

Apa yang buat kakyan jatuh cinta berkali-kali dengan ESP ni sebab ia bukan saja dapat bantu kita untuk cegah dari obesiti, tapi boleh bagi kesan-kesan lain yang sangat best. Contohnya, kulit makin halus, parut jerawat makin pudar. Memang seronok sangat.

Kat bawah ni kakyan kongsikan beberapa testimoni daripada customer yang consume ESP.






Kalau ada yang berminat nak cuba ESP boleh tekan sini dan teruskan dengan order anda. Tapi jika nak tahu lebih lanjut, nak consult dengan lebih heart to heart boleh hubungi kakyan di butiran berikut.

KakYan (1268629)
FB : Nur Aznayanti Mohamad Nor
Page : Shaklee By Kakyan
Instagram :shakleebykakyan

Phone : 014 622 0496



0 comments:

Post a Comment