Induksi part 1 awesome!

Hai hai dan hai..pagi ni aku bertambah bertenaga gara-gara semalam pengsan selama 14 jam...memang tak sedar langsung padahal dah kunci jam untuk bangun solat isyak...Astaghfirullahalazim..

Induksi part 1 semalam memang best! alhamdulillah segala check point yang aku uruskan berjalan dengan lancar...aku tak tau entah macam mana aku boleh pulak jadik exco aktiviti for event ni...sorry rok, tak bermaksud nak curi kerja kau...

Supposedly pukul 7 semua orang dah berkumpul kat depan admin...tapi pagi-pagi lagi aku dah clumsy gara-gara bangun lambat..then pergi berkumpul depan admin, snap-snap picture..lepas tu ade stretching sikit...tak lama tu bas sampai.

then around 8 kot dah gerak pergi Bekok..kitorang selaku fasi-fasi yang bertauliah gerak first for setting tempat and check point..then bila dah sampai tu aku tunjukkan kat diorang check point masing-masing...ok done! then tak lama tu student sampai...after naim and dayat dah briefing segala...aku explain kat diorang flow of that activity..aku rasa aktiviti start dalam pukul 11 camtu kot...disebabkan aku tak jaga check point..so aku bergerak dari satu check point ke satu check point untuk pastikan semua berjalan lancar...

Every group of student kena baca pantun sampai ke rangkap ke 3..kalau fasi kat check point tu jawab baris ke 4 sama macam ape yang tertulis dalam klu tu...so tu lah check point mereka...bagi aku and fasi yang lain, benda ni best lah kan..tapi ada seorang fasi ni merungut benda ni leceh..macam-maca lah dirungut nye..aku just....diam je, malas nak menjawab lebih2..lagi-lagi pulak dia seorang yang agak berpengaruh *sangat*..

Masa aku kat check point syam, around 12.30 camtu, hujan turun..SIGH..aku dah lah tak bawak baju spare...then aku terus jalan tanpa henti ke main check point, padahal dah basah kuyup dah aku..terus carik beg kak Maz and ambik payung..masa tu aku dah risau dah takut part 1 students ni tak boleh handle sebab hujan kan, tapi alhamdulillah diorang ni sporting!..and surely risau pasal pacat! makin ramai yang dah kena kan...still perhatikan lah seluar aku, mana tau tetiba dah berdarah kan..

Then bila semua student dah berkumpul dekat main check point untuk bina menara, hujan dah makin reda...dan fasi-fasi semua dah menggila...tepung yang patutnya kena kat student, fasi jugak akhirnya jadik mangsa..dah tak kira dah haram sentuh ke tak..nasib lah aku selamat dengan alasan tak bawak baju spare...
and after dah bina menara and test kekukuhannya...maka tamatlah slot pertama...student lelaki pergi solat zuhur, and student perempuan pergi makan dulu...memang dah nampak dah muka masing-masing kelaparan,terutamanya....ehem ehem *tengok depan cermin..

Memang dari bilik lagi aku tak berhajat nak mandi dekat bekok tu..tapi, pikir nak berendam kaki je, tapi-tapi tak kesampaian,,sob-sob...time is catch on us, lepas pergi solat, aku berkumpul balik kat main check point....then lepas semua student dah berkumpul...diorang kena bersihkan kawasan tu..and berkumpul kat  dataran..now slot 2 , Mr L bagi talk...seriously kelakar Mr L...ngeh ngeh ngeh...then acara bagi hadiah! first place, team blue j! tahniah!lepas tu snap-snap picture... then BALIK!

Most of fasi pengsan akibat kepenatan dalam bas tu....kitorang sampai bilik almost 7 jugak la.....

even penat, tapi rasa happy tu still ada lah kan...and bersyukur sangat-sangat berakhir dengan berjaya..sedih bila handphone aku rosak gara-gara kena hujan..sob sob...ehem...to adik-adik part 1, kalau jumpa lepas ni jangan sombong-sombong ea...until then, see ya next post ya...


#gambar akan dimasukkan kemudian...hp rosak..=(

With love,Yantie

0 comments:

Post a Comment