Syoknya di rumah...=)

Wohhooo...alhamdulillah sudah selamat sampai di rumah...korang semua pun mesti dah sampai kat rumah kan? alhamdullillah dapat kita habiskan sisa-sisa ramadhan tahun ni di samping orang tersayang kan? ^^

Ahha for sure lah semua mak- mak and kakak kakak sekalian ni busy kan dengan membuat kuihnya..yes i know! sebab sebab aku pun busy bab membuat segala kuih ni.. tapi 90% my beloved mom dah buat dah.. again i know, my mom kan the best! =).... antara kuih yang mak aku buat for this year is semperit, sarang semut, almond london, tart, almond london..yummy!...


Kuih kuih kat atas ni dibuat masa aku tak de...sekali masa aku balik mata aku cerah je tengok bekas-bekas tersebut di susun elok tepi dinding..aku capai, pusing penutup ke kiri, ke kanan..tak boleh bukak..sekali tengok..aiyakk seletip rupanya..hancur luluh harapan aku..mak menggunakan strategy baru..sebab tau anak-anak semua macam piranha..kalau tak seletip, jawabnya sebelum raya dah habis..haha

So,ceritanya tadi aku tolong mak buat batang buruk sabah..ada yang pelik ke dengar? sebab memang kuih ni tak berapa femes sangat pun..tapi rasa nye..SUPERB!..jom tengok gambar..=)

kulit popiah di gulung2 and goreng!


siap digoreng toskan

kacang dal goreng setelah dikisar

setelah mixkan dua-dua nya...ni lah hasilnya!

siapa yang tetiba rasa terliur tu mohon datang raya rumah ye..tapi agak-agak tak terliur langsung, dengan pantas sila tekan simbol pangkah nun kat atas sana..ngeh ngeh..after dah siap bertepung tepungan, marilah kita pakai inai...tetiba rasa nak merah-merah jari ni masa raya nanti, almaklum lah, tema keluarga aku tahun ni kan merah hitam..so haruslah sejajar dengan temanya kan...=)



now tengah menyeletep bende alah ni kat jari aku ni..rasa macam robot la hai menaip dengan seletep kat jari ni...tak caya cube try test...supposedly malam ni mak suruh kemas rumah, lap-lap tingkap sume..tapi alahai malasnya nak manjat-manjat bagai..at last MUNGKIN dalam pukul doblas camtu baru start mengelap..sebab jap lagi maybe nak usha-usha barang raya..woot woot..=)

Rasanya sampai sini je kot nak update..lepas ni mungkin update pasal raya MUNGKIN..
until then see ya next post ye...

p/s: Mohon maaf atas segala silap dan salah..harap kedatangan syawal memberi seribu makna dalam hidup kita.=)

with love,Yantie
Salam


2 comments:

  1. untung la cari brg raya...hahaha..[via jumpa tgh jalan]

    ReplyDelete
  2. haha....terkedu aku di situ..untunglah carik brang raye jugak..haha

    ReplyDelete