10 terakhir

Alhamdulillah berkesempatan aku bernafas dalam 10 ramadhan yang terakhir..terima kasih Allah atas nikmatMu ini...Tapi sadly hari ni tak dapat merasa suasana ni..insyaAllah esok dapat rasa..=)..

Bila masuk je 10 hari terakhir, typical people of course lah fikir kan "Alamak tak beli baju raya lagi" , "Kasut raya tak beli lagi ni" kan kan kan? bohonglah kalau cakap tak tu...dah jadi lumrah dah bila raya je segala-galanya nak baru..apa orang cakap..ha dah jadi adat dah..erk?? lebih kurang camtu lah..raya je orang kaitkan dengan segala-galanya baru..same goes to me....memanglah tak salah nak buat persiapan raya..tapi jangan lah tinggalkan ibadat-ibadat sunat...typical malaysian awal-awal ramadhan penuh masjid..tapi bila dah nak habis, separuh manusia hilang kalau sembahyang terawih tu..sebab? "Ala, dah cukup dah amalan sunat aku , dah akhir-akhir ni tak pergi pun tak pe..baik duk rumah main mercun." Astaghfirullahalazim...

Sepatutnya bila dah masuk 10 ramadhan terakhir ni, manusia ni berkejar-kejar buat amalan sunat..tambahan pulak nak kejarkan malam lailatulqadar..walaupun tak dapat kejar , tapi bangun sepertiga malam tetap rasa nikmatnya tu...Especially buat student2, bila dah dekat raya ni for sure lah kelas pun dah tak de kan..so, kalau free-free dari tak buat apa-apa tu..boleh lah solat terawih berjemaah...sambil-sambil isi masa lapang, sambil mengumpul pahala...ye dok? ^^..

Yes i know! memang makin nak cuti ni makin banyak lah segala bapak test,bapak assignment segala jenis bapak lah datang macam durian runtuh..kalau betul2 durian runtuh ok lah...sedap sikit mengunyah..erk?ok dah start mengarut...berbalik pada topik..yes i admit yang bila dah nak cuti makin banyak test..thats why like i've mention KALAU FREE...kalau dah memang tak de mase dah, nak buat camne kan?kalau dah tak sempat sangat tu..baca lah dua tiga muka surat al-quran tu..aku ni pun entah sempat ke tak nak khatam al-quran..banyak yang  dah tertinggal ni..insyaAllah akan kejar balik..

Bercerita tentang hari-hari aku...sekarang tengah mencuba menghafal 4 chapter for test its tomorrow...dugun dugun lah...giler you 4 chapter nak kena sumbat pada otak aku yang kecik ni..kalau sumbat kat perut tu tak pe lah jugak, besau sikit..erk..ok mengarut lagi...

Sekarang rasa nak melompat2 atas tilam yang empuk..sebab sebab tak payah pergi program kat gunung ledang tu..yeahhhh..dapat lah aku balik rumahhh...nikmat yang tak terhingga, bob pun dah belikan tiket dah..thanks bob! bob banyak berjasa pada aku sejak semenjak dua menjak ni..insyaAllah jasamu akan ku kenang hingga ke akhir nafasku..=)..so, ceritenya confirm lah aku balik..=)...lepas settle test esok terus lega dah...dah boleh fikir pasal cuti dah...ihiks..

ok la ok la..tau tau terpanjang pulak update kali ni..so sorryyy..mesti masa korang tercemar dek kerana baca blog aku yang mengarut ni...apa-apa pun..selamat menunaikan ibadah 10 ramadhan terakhir...happy sebab esok dah boleh puasa dah!!!

p/s: Jika bersama hanya menimbulkan ketidakpuasan lebih baik aku menjauh..T_T

until then,see ya next post ya...=)

with love,Yantie
Salam

0 comments:

Post a Comment