Kisah di dalam bas.

Alhamdulillah selamat dah sampai kat rumah! da tatap muke family and new family! comel sangat anje...=)
Rasa macam perjalanan yang TERSANGATLAH panjang...rumah kat muar je tapi perjalanan mengambil mase almost 5 hours...ini kerana aku naik bas ting tong....naik bas dari segamat tu...dalam pukul 3 jugak lah sampai kat muar...disebabkan plan aku untuk mengSURPRISEkan mak aku..so terpakse lah aku amik bas ting tong balik rumah...actually malas nak menyusahkan mak...

Terpakse lah aku tunggu hampir 1 jam jugak lah kat bustand tu...mase tu memang dah merungut2 dalam hati ni..especially bile aku duduk and sebelah menyebelah aku lelaki yang smoking...seriously annoying, dengan slumber aku keluarkan kain and terus tutup hidung..makin lelaki tu nampak...sengaja die sembur asap ke arah aku..how rude! thanks to Allah lah thats time jugak bus aku sampai..terus aku gerak masuk bas...

Bile dah masuk bas ingatkan da nak gerak lah kan...tapi tak pulak, pakcik tu pergi makan kot...agak lame lah aku tunggu sorang2 dalam bus tu..pastu tak lame tu tetibe seorang makcik ni naik bus tu...then mule lah die ajak berborak...peramahnye makcik ni...die cerite kisah hidup die lah...nasihat pasal kerja lah..then mase tengah berbual tu, tetibe die nampak kucing kat luar bas tu..die terus amik something dari plastic bag die and terus turun dari bus...that thing is friskies...aku macam terkedu tengok die..die bagi kucing tu makan friskies tu, then die naik bus tu balik...die cerite yang die pantang nampak kucing, mesti die bagi makanan...sebulan je beratus2 duit die habis untuk makanan kucing je...tapi duit die tak habis sebab die buat baik dengan binatang..Allah tolong die dengan care lain..

Then bile dengar je cerite pasal die sakit lah, hati aku terfikir mane anak die..sebab umur die aku rase adelah dalam 50++..then aku tanye anak die mane..then jawapan die buat aku menyesal tanye..die cakap die tak de anak, die tak kahwin...rahim die dah kene buang...subhanallah...besarnye ujian yang Allah beri pade die...tapi dari care die bercakap, die redho dengan ape yang jadik...aku jadik respect pade makcik tu..die menyedarkan aku untuk kuat mengharungi ujian Allah...hati kecil aku berdoa, Allah kuatkan lah makcik depan mate aku ni..kurangkan lah ujian yang DIA beri kepada makcik tu....tapi setakat tu je aku jumpe die...tak lame tu die turun bas...sebelum turun tu sempat die pesan study elok2..insyaAllahh..

Pertemuan sekejap je dengan die..tapi banyak bende buat aku sedar...kebesaran Allah...subhanAllah...

ok lah sampai sini je aku nak update...semoga makcik tu semakin tabah mengharungi menyakit die...insyaAllah...

see ya next post!

0 comments:

Post a Comment