Kebaikan Bersenam di Waktu Pagi dan Cara Boost Tenaga Sepanjang Hari!

Penting ke bersukan pada waktu pagi? Ceritanya pagi tadi kira hari pertama kakyan nak tukar rutin sukan pada waktu pagi sebelum pergi kerja. Keluar rumah jam 6.30 cadangnya nak  pergi ke taman rekreasi berdekatan je, tapi tempat tu betul-betul bersebelahan je dengan kubur cina. Jadi perasaan seram sejuk tu memang ada lah, dalam fikiran dah set, "Takpe lah pergi awal, duduk dalam kereta je sementara tunggu cerah" Tapii suprisingly masuk je kawasan parking taman tu, penuh kereta dan banyak sangat motor. Agak terkedu juga lah, dok fikir ada event running ke pagi ni. Tapi fikir balik, hari biasa tak logik lah pula. 

Turun je kereta, masih terkedu perhati orang sekeliling. Ok memang mereka ni exercise bukan ada event apa-apa pun. Dan yang paling peliknya, boleh dikatakan semua yang exercise pagi tadi tu semua Chinese, kakyan seorang je melayu. Rasa macam terfikir, apa yang buatkan diorang ni awal sangat turun exercise. Yang bangun subuh, orang islam. Tapi mereka lebih aktif pada waktu pagi berbanding sesetengah orang islam yang masih lemau di pagi hari.



BAGUS KE BERSENAM PADA WAKTU PAGI?



Seperti mana waktu tidur, waktu makan, sudah tentu bersenam juga mempunyai masa yang paling sesuai untuk kita lakukan. Terdapat beberapa kebaikan kalau bersenam pada waktu pagi tau. Jom kakyan kongsikan.

  • Meningkatkan kesegaran dan mood di pagi hari
Kajian yang dilakukan terhadap para pelajar yang bersenam hanya 20 minit di awal pagi mendapati kesegaran dan keceriaan mereka berterusan sehingga ke tahap 12 jam selepas melakukan senaman. Ini membuatkan orang yang bersenam waktu pagi lebih produktif dan ceria serta segar sepanjang melaksanakan tugasan untuk sepanjang hari itu.
  • Membakar lebihan lemak dalam badan
Mereka yang bersenam sebelum mengambil sarapan pagi didapati mampu membuatkan badan membakar segala lemak berlebihan yang ada dalam badan ke tahap yang maksima.
Badan juga memproses gula dalam badan lebih baik dan membuatkan tahap penerimaan glukos dalam badan meningkat.
  • Memberikan tenaga lebihan sepanjang hari
Mungkin ada yang rasa bersenam waktu pagi membuatkan anda keletihan selepas itu dan kurang tenaga untuk tugasan selepasnya. Itu adalah silap menurut kajian sebenar yang dilakukan oleh pengkaji.
Mereka yang dah biasa bersenam waktu pagi sebagai amalan tetap didapati telah meningkat tenaga dan kekuatan otak berada ditahap yang tinggi dan kreatif dan itu berlanjutan sepanjang 12 jam selepas bersenam.
  • Aktiviti pembakaran kalori berterusan
Jika anda bersenam badan membakar sebanyak 420 kalori tenaga, kajian mendapati pembakaran tenaga berterusan walau anda sudah habis bersenam sehingga ke tahap 190 kalori lagi. Ini membuatkan anda bertenaga dan cergas bergerak selepas itu dan ianya kekal berpanjangan.
Berbanding jika anda tidak bersenam waktu pagi, kesannya adalah pergerakan anda akan menjadi lembab dan kelihatan kurang bermaya dan asyik nak lepak dan duduk saja.
Cukuplah empat faktor di atas untuk meyakinkan anda bersenam di waktu pagi. Semuanya menjurus pada tahap kecergasan maksimum sepanjang hari yang mana semua orang yang mahu bekerja perlukan untuk menjalani kehidupan yang produktif. Untuk tidak memberi kejutan terlampau kepada tubuh badan untuk bersenam pada awal pagi, lakukan senaman pemanas badan terlebih dahulu sebelum memulakan senaman berat yang lain.
DAH BERSENAM, TAPI RASA BADAN MASIH TAK SEDAP.
Mesti ada antara kita pernah melalui situasi ni kan. Lepas bersenam terus baring, lepastu terus terlelap. Sepatutnya lepas bersenam kita jadi lebih bertenaga tapi jadi tak sedap pula badan. Mungkin kita kekurangan beberapa nutrisi penting untuk keperluan badan. 
Tak kiralah kita ni penat atau letih akibat sibuk sepanjang hari ataupun sedang recover dari penyakit, minuman botani Vivix dapat membantu sel badan kita.

Letih ni boleh terjadi akibat dehidrasi, tidur yang tak mencukupi, stress, keadaan cuaca yang tak menentu dan sebagainya.

Disebabkan itulah minuman tenaga seperti vivix sangat bagus diamalkan untuk lebih cergas.

Salah satu mekanisme Vivix bertindak terhadap sel badan adalah kerana Vivix mampu memberikan tenaga kepada sel badan di samping meningkatkan keupayaan mitokondria atau dipanggil pusat tenaga sel.

Bayangkan bila kita ada penyakit dan sering ulang alik ke hospital untuk mendapatkan rawatan,  sedikit sebanyak ia juga sangat memenatkan badan.

Sama jugalah bila kita ambil Vivix yang mampu meninggikan kuasa mitokondria, semakin bertenaga badan kita akibat kuasa tenaga yang diberikan pusat tenaga sel tersebut. 

Kalau anda nak tahu, mitokondria ni akan semakin merosot keupayaan nak memberi tenaga abila kita semakin berumur. So, bila minum Vivix, sekaligus ia membantu untuk menjadi agen anti penuaan dan mengelakkan kemerosotan tulang, kolagen, tenaga dan sebagainya.


Sebab itulah, Vivix sangat snagat membantu korang yang cepat letih dan lesu apetah lagi yang berpenyakit untuk mencuba Vivix bagi mendapatkan tenaga tambahan.

TESTIMONI VIVIX UNTUK TENAGA




Bagaimana Cara Nak Order Vivix?

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan sebotol Vivix hari ni, boleh terus buat pembelian Vivix Secara Online di sini(KLIK)Harga biasansebotol Vivix ialah RM475 sahaja. Tapi bulan ni, harga 2 botol VIVIX dapat diskaun sehingga ke RM684 sahaja daripada harga asal RM950! 

Memang jimat berganda ganda lah! Jom jom whatsapp kakyan sekarang, kakyan bagitahu macam mana caranya untuk dapatkan diskaun ni, jom? Boleh terus klik icon kat bawah ni. Kakyan guide dan bantu anda ye. 




KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

0 comments:

Post a Comment