A day with bestfriend

Alhamdulillah berjaya melalui another week, so ahad ni genap lah sebulan bergelar degree's student..

tapi bukan degree lagi yang ingin diceritakan, but about one of the slave of Allah...siapakah? 

tadaaaa~~

Nama diberi Siti Hazirah binti Abdul Rauf..

Serious talk, she was super duper friend i've meet..dia lah orang pertama yang saya kenal masa diploma dulu..at night the day before class,ada perjumpaan kos cs..then masa dalam dewan tu dia duduk sebelah saya, then bila saya tanya dia kelas apa? she said csd1s2..so same with me lah, that time saya excited lah kan sebab dah jumpa member nak gi kelas sesama.. \0/.. dari situ lah kitorang start kenal..part 2 kelas sama-sama, part 3, part 4, part 5, and our friendship lasted until degree, and in sya Allah till jannah

Dia sangat-sangat manja and mengada! and at the same time, dia lah yang paling matang, always positive thinking..sentiasa buat orang sekeliling selesa dengan dia, i'm so jeolous tau bila tengok dia sangat cepat mesra dengan orang... ^^,..she was a good listener...setiap apa yang dia cakap, tak pernah buatkan orang terasa..tapi maybe ade kot sikit..=p

Dia jugaklah yang sebenarnya menjadi punca perubahan saya semakin mendekati yang maha esa..even if ada sebab lain, tapi that time masa saya buat keputusan untuk berubah, dia ada dengan saya pada masa tu dia baru balik dari umrah..dengar dia bercerita tentang rumah Allah, kisah-kisah rasulullah buat saya semakin rasa ingin mengikut jalanNya dengan betul...dia lah yang sentiasa ada, support saya buatkan saya rasa perubahan saya ni satu keputusan yang betul..in sya Allah..

 “Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.”

Semalam saya hangout dengan dia! first pergi seksyen 14 because have something to do there, then dah balik bilik, petang kitorang pergi join first of usrah untuk degree ni...alhamdulillah dapat buat keluarga baru kat sini... =)..

Then berjalan satu uitm dengan dia...so tolak tambah campur bahagi..sangat-sangat happy semalam sebab dah lama tak menggila dengan dia...i love her so much! uhibuki fillah ya hazirah!...kalau saya kena pindah ke jasin, tak tahulah macam mana nak menghadapi dunia degree tanpa makcik ni.. sob sob..='(


'Aku tahu aku keras kepala, degil, suka merapu, kasar tapi izinkan aku menjadi sahabat kau hingga ke syurga..in sya Allah..."


until then see ya next post...




"Kawan adalah kawan bila kita boleh bercakap tanpa berselindung, tiada rasa janggal bila berdua, merindui bila berjauhan..memberikan sokongan bila terjatuh dan berbual dan bergelak rasa macam tiada orang lain di situ..=p"




with love, NAMN
Salam


0 comments:

Post a Comment