Mentaliti Orang Malaysia

Alhamdulillah lah lega dah 4 paper...insyaAllah semuanya baik-baik saja..except paper 'N' tu..

Kali ni bukanlah nak menghapdet pasal payper payper final saya, tapi just nak membabling kat sini...

Saya sedang mengalami proses transformasi..yeah transformasi...Mungkin sedikit demi sedikit, saya cuba berubah sendiri..tanpa sesiapa yang membantu...so, banyak benda yang saya tak tahu and perlu belajar dalam jangka masa yang panjang...apa yang saya tahu , saya amalkan..and apa yang saya rasa salah saya cuba akan tegur..

Dan mentaliti orang malaysia, atau di kecilkan skope nye..orang melayu..sangatlah narrow minded... as we know Malaysia ni most of malay people is ISLAM..then, why still wujud istilah ustazah and ustaz semua.. bila some people nampak 'this' person rajin ke masjid, they will say 'mesti sipolan tu dulu sekolah agama kan.."..then bila nampak yang bertudung labuh, mula lah panggil 'ustazah' whats wrong with you people huh? don't you know, menjadi tanggungjawab orang ISLAM wanita melabuhkan tudung melepasi dada.. menjadi tanggungjawab seorang ISLAM mengistikarahkan masjid..menjadi tanggungjawab seorang ISLAM menegur maksiat di depan mata...

Saya bukan seorang yang baik.tetapi saya cuba ke arah yang baik..i'm still in learning process.. kalau apa yang saya buat salah di mata kalian..tegurlah saya..insyaAllah saya buka hati..

Menjadi beban yang berat bila perubahan ni menjadi pandangan serong dari mata-mata orang..yes i admit saya dari sekolah yang agak sosial pergaulannya, sebuah sekolah di cerok bandar..saya yang dulu teruk..mungkin perubahan ni tak boleh masuk dengan kawan-kawan zaman sekolah saya, zaman kerja saya, zaman awal alam U saya....saya cuba untuk terus berkawan dengan kalian seperti saya yang dulu...so please accept me as who i am...

And please tukar mentaliti korang..i'm sick of that...

rasanya tu je nak update..just meluahkan rasa terkilan..
until then see ya next post..

With love, NAMN
Salam

0 comments:

Post a Comment