Ujian

MasyaAllah, makin dekat nak final ni macam makin banyak pulak ujiannya...first of course lah ujian bab-bab assignment yang berlambak...quiz yang berderet..and test yang bersusun...Seperti biasa sebagai student wajiblah biasa dengan semua tu..apa yang perlu adalah kesabaran je nak menghandle segala-galanya tu...

Sebenarnya kita rasa kita sangat-sangat down sekarang ni..tak tau lah kenapa...dengan kes tak dapat ikut family gi hantar akak kat shah alam hari tu..memang sadis gila..and tiba tiba rasa rindu kat family tu datang mencurah curah... ok menangis kejap *kesat air mata...* paling menyadiskan kita terperuk dekat UiTM Segamat ni dari hari khamis sampailah hari ahad..kebosanan membuatkan kita sangat-sangat tension..

Lepas tu dengan datang masalah yang macam batu menghimpap kepala..benda yang sebenarnya dah lama settle tibatiba datang balik..and seriously that thing sangat-sangat menyemak kat dalam kepala ni..supposedly dah tak payah pikir dah..asal benda tu muncul balik ek? *wondering* and seriously kita dah tak nak fikir dah benda tu, tak datangkan faedah apa-apa pun...mendatangkan dosa lagi adalah..please shuh shuh from my life! araso?

Kadang-kadang kita ni mudah terlupakan kan? mungkinlah kita tak bermaksud untuk meninggalkan Allah disaat kita senang..tetapi kita terlupa untuk berfikir kebaikan ataupun keburukan dari kesenangan yang Allah berikan tu..Bila Allah beri kita kesenangan, kita lupa meminta petunjuk atas kesenangan tu..atau mungkin Allah dah beri petunjuk pada kita..tapi kita memandang remeh petunjuk tersebut..dan akibatnya, semestinya kesenangan itu hanyalah sementara..dan sebenarnya ia membendung ke arah buruk berbanding kebaikan... astaghfirullahalazim..


"Ya Allah, Ya Rabbi..kau kuatkan lah hati hambaMu ini ya Allah...kau berilah aku petunjuk dan kekuatan agar apa yang aku lalui sentiasa mengikut jalanMu ya Allah..aku hambaMu yang sentiasa berbuat dosa ya Allah.kau berilah aku kesedaran ketika aku terkeluar dari jalanMu ya Allah...amin amin ya Rabbal alamin"

Until then, see ya next post...

with love,NAMN
Salam

0 comments:

Post a Comment